Nowe Porsche Taycan GTS to szybki elektryk z zasięgiem ponad 500 km. CENA

2021-11-17 12:29

Legendarna trzyliterowa kombinacja GTS (Gran Turismo Sport) trafiła do pierwszego elektrycznego samochodu sportowego marki Porsche. Podczas LA Auto Show niemiecka marka zaprezentowała Porsche Taycan GTS i Porsche Taycan GTS Sport Turismo. W modelach tych poza imponującymi osiągami wrażenie robi zasięg, który przekroczył granicę 500 km. Ile kosztują te auta w Polsce?

Od chwili swojej światowej premiery w 2019 r. gama Porsche Taycan stale się powiększa. Aktualnie są to już trzy warianty nadwoziowe, a każdy z nich dostępny jest nawet z pięcioma opcjami napędu. Zupełną nowością jest GTS - sportowy i zarazem bardzo wszechstronny wariant w gamie modelowej, plasujący się pomiędzy odmianami 4S oraz Turbo. Ile w kraju nad Wisłą kosztuje Taycan w nowej charakterystycznej odsłonie? Cena Porsche Taycan GTS rozpoczyna się w Polsce od 574 tys. zł, a cena Porsche Taycan GTS Sport Turismo startuje w polskiej ofercie od 578 tys. zł. Oba warianty trafią do dealerów wiosną 2022 roku.

Porsche Taycan GTS i Taycan GTS Sport Turismo legitymują się imponującą mocą – w trybie overboost, podczas korzystania z Launch Control, wynosi ona 440 kW (598 KM). Sprint od zera do 100 km/h w przypadku obu odmian nadwoziowych zajmuje 3,7 s, a ich maksymalna prędkość to 250 km/h. W konstrukcji zastosowano specjalnie przystosowane adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM). Także zestrojenie opcjonalnej skrętnej tylnej osi jest jeszcze bardziej sportowe. Dla odróżnienia modelu GTS od pozostałych odmian, zmodyfikowane zostało dodatkowo brzmienie układu napędowego (Porsche Electric Sport Sound).

Nadwozie i wnętrze Porsche Taycan GTS mają wyrazistą stylistykę. Z zewnątrz samochód wyróżniają liczne czarne lub przyciemniane detale, m.in. przedni zderzak, podstawki lusterek bocznych oraz obramowanie bocznych szyb – jak zwykle w przypadku Porsche z rodziny GTS. Elegancką, a zarazem dynamiczną atmosferę we wnętrzu zapewniają liczne dodatki pokryte czarnym materiałem Race-Tex oraz standardowy pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium z anodowanym, czarnym wykończeniem.

Porsche Taycan Sport Turismo jest trzecim wariantem nadwozia. Nowa odmiana jest skierowana do tych, którzy oczekują poziomu codziennej praktyczności, jaki oferuje Porsche Taycan Cross Turismo (wersja ta ma podwyższone zawieszenie oraz osłony na nadwoziu), ale równocześnie zależy im na „asfaltowych” osiągach sportowej limuzyny Taycan. Odmiana Sport Turismo łączy sportową sylwetkę, opadającą ku tyłowi linię dachu i funkcjonalny design wariantu Cross Turismo. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan.

Nowością jest dach panoramiczny z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia (przezroczysty lub matowy za dotknięciem palca). Dach jest podzielony na dziewięć segmentów, które można regulować indywidualnie – to pierwsze takie rozwiązanie w branży motoryzacyjnej na świecie. Oprócz ustawień Clear (przezroczyste) i Matt (matowe) można również wybrać opcje Semi (pośrednie) oraz Bold (mocne). Są to predefiniowane wzory z wąskimi lub szerokimi segmentam