Jak informuje interia.pl, godnie z założeniami nowego prawa UE, właściciele firm transportowych od teraz nie będą opłacać już składek ubezpieczeniowych swoich kierowców tylko w Polsce - jak to było do tej pory - tylko w kraju, do którego kierowca najczęściej podróżuje.
Jeżeli w danym okresie, np. kwartale pracownik najczęściej przebywa w Niemczech, to tam powinny być odprowadzane składki. Później, gdy okaże się, że najczęściej jeździ do Francji, jego miejsce ubezpieczenia przenosi się do Francji. Będą chaos i niepewność, czy dobrze ubezpieczamy pracowników, a konsekwencje błędu są poważne.
- mówi Maciej Wroński, prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska, którego cytuje interia.pl.
Decyzja o wprowadzeniu nowych przepisów zapadnie w ciągu następnych miesięcy. Jednak znaczna część wejdzie w życie nie później jak za 2 lata.
W toku planowanego tak zwanego trilogu, czyli rozmów między Radą Unii Europejskiej, Parlamentem Europejskim a Komisją Europejską daty mogą jeszcze ulec zmianie.
- nadmienia Maciej Wroński, Prezes Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska.
Chodzi nie tylko o składki, ale wypełnianie i prowadzenie wszystkich papierów niemieckich, francuskich, hiszpańskich, z całej Europy. Przerasta to możliwości nawet dobrze zorganizowanych firm, a co dopiero mówić o małych firmach. To może być cios we wspólny rynek usług i możliwość ich świadczenia na terenie całej Europy.
- dodaje cytowany przez interię.pl szef związku.