Te pojazdy będą niewątpliwie znacznym wzmocnieniem technicznym w codziennej służbie dolnośląskich funkcjonariuszy. Jedne posłużą w pracy patrolowej oraz operacyjnej, a inne ze względu na odpowiednio dobrane wyposażenie zostaną przeznaczone do realizacji konkretnych zadań. Pośród 21 pojazdów znalazły się dwa skutery wodne marki Yamaha i specjalny pick-up Mitsubishi L200, które zostały całkowicie sfinansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i trafią do Komisariatu Wodnego we Wrocławiu. Pozostałe pojazdy zakupiono w ramach dostaw centralnych realizowanych przez Komendę Główną Policji dzięki środkom pochodzącym z Programu Modernizacji Policji, a częściowo ze środków samorządów lokalnych województwa dolnośląskiego w układzie 50% na 50%.
Przeczytaj również: POTĘŻNE zamówienie! Aż 100 nowych radiowozów, każdy za około 150 tys. zł! Trafią do miast i wiosek
Pojazdy są zarówno oznakowane, jak i nieoznakowane, a ich całkowity koszt wyniósł ponad 2 mln złotych. Auta trafią do funkcjonariuszy z komend miejskich we Wrocławiu i Wałbrzychu, a także komend powiatowych w: Bolesławcu, Oleśnicy, Trzebnicy, Głogowie i Środzie Śląskiej. Motocykl oznakowany będzie służył funkcjonariuszom z Komendy Miejskiej Policji w Legnicy.
Pośród radiowozów oznakowanych znalazły się auta Hyundai Tucson z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI o mocy 177 KM i 265 Nm. Wszystkie auta w tej samej specyfikacji mają napęd na cztery koła i manualną skrzynią biegów. W takim modelu przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 9 sekund, a prędkość maksymalna lekko przekracza 200 km/h. Napęd wszystkich kół przykładowo pozwali policjantom szybciej dotrzeć na interwencję w trudno dostępnym miejscu.
Włączone do służby oznakowane radiowozy Kia Ceed SW wyposażono w silnik benzynowy 1.4 T-GDI o mocy 140 KM i 242 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W połączeniu z manualną skrzynią biegów przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane jest w czasie 9,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Nieoznakowane Kie Ceed z nadwoziem hatchback również napędzają 140-konne silniki 1.4 T-GDI.
Wytrzymałe pick-upy Mitsubishi L200 potrafiące udźwignąć 1 tonę ładunku oraz pociągnąć ciężką przyczepę, zostały wyposażone w zaawansowany napęd 4x4 z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, umożliwiający jazdę w trudnym terenie. Do napędu takiej półciężarówki służy turbodiesel o pojemności 2.2-litra o mocy 150 KM i 400 Nm. Oznakowany motocykl to Yamaha Tracer 900 GT.