Nowe pojazdy podkarpackiej policji to oznakowane Toyoty Corolle w wersji Touring Sports (Kombi) z napędem hybrydowym i automatyczną skrzynią biegów. Samochody napędza benzynowa jednostka 1.8 VVT (98 KM i 142 Nm) przy wsparciu silnika elektrycznego. W efekcie łączna moc systemowa układu hybrydowego wynosi 122 KM.
Sprawdź: Nowa Toyota Corolla TS Hybrid 2019: największe wady i zalety - TEST, OPINIA
Najnowsze radiowozy charakteryzują się niskim zużyciem paliwa (4,3-5,1 l/100 km), cichą pracą silnika oraz niską emisją spalin (97-116 g/km). W przypadku tego modelu moment obrotowy jest przekazywany na przednią oś za pomocą bezstopniowej skrzyni automatycznej e-CVT. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje ponad 11 sekund, a prędkość maksymalna to 180 km/h.
Idealna na miejski patrol
Toyota Corolla 1.8 Hybrid nie dysponuje takimi osiągami jak BMW 330i xDrive, którymi funkcjonariusze drogówki ścigają szybkich kierowców, ale nie to gra tu pierwsze skrzypce. Nowe radiowozy posłużą mundurowym komendy powiatowej w Łańcucie oraz komend miejskich w Rzeszowie, Przemyślu i Tarnobrzegu do patrolowania miast i okolic. Zważywszy na znikome zużycie paliwa tych aut, policjanci nie mogli wybrać lepiej.
Zobacz: Toyota Corolla TS Kombi GR Sport. Została przyprawiona na ostro, ale posmakuje nawet dzieciom
Zakup radiowozów został sfinansowany z Programu Modernizacji Policji, przy wsparciu ze środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie na zadanie pod nazwą "Szybcy i nowocześni - zakup 4 szt. samochodów z napędem hybrydowym dla podkarpackiej Policji". Łączna kwota dofinansowania ze środków WFOŚiGW to 130 tys. zł. Każdy samochód kosztował ponad 104 tys. złotych.