Model Clio stanowi ważny rozdział w historii marki Renault. Od momentu wprowadzenia go na rynek w 1990 roku, sprzedano 11,5 mln egzemplarzy w 115 krajach. Najnowsza czwarta generacja ma otworzyć nowy rozdział w firmie i przyczynić się do kolejnych rynkowych sukcesów.
Wykorzystujące płytę podłogową B aliasu Renault-Nissan auto, produkowane będzie we Flins (Francja) oraz w Bursie (Turcja. Clio ma być środkiem transportu w przystępnej cenie o wzorcowym poziomie jakości, zapewniające komfort jazdy, zwrotność i doskonałe właściwości akustyczne. W stosunku do modelu poprzedniej generacji zmniejszono prześwit i poszerzono rozstaw kół, które zostały przesunięte maksymalnie na zewnątrz.
Najnowsze Clio wyróżnia się designem doskonale oddającym stylistyczny kierunek obrany przez markę. Jego wygląd zdecydowanie zrywa z poprzednimi modelami. Charakterystyczny przód otrzymał pionowe logo, umieszczone czarnym błyszczącym tle. Reflektory podkreślono chromowanymi obramowaniami, a przedni pas wyróżnia się światłami dziennymi LED. Nowość w Renault Clio to też klamki drzwi tylnych, wbudowane w słupek.
>>> Skoda Rapid OFICJALNIE: Tak wygląda nowy model z Czech - ZDJĘCIA
Wnętrze łączy cechy z designem karoserii auta. Ma budzić zaufanie, być ergonomiczne i dawać wrażenie mocy. Styl deski rozdzielczej znacznie się zmienił, jest centralna konsola multimedialna, cyfrowy prędkościomierz, czy bardziej komfortowe siedzenia. Kabina to także zwiększony poziom innowacyjnych systemów multimedialnych, których brakowało w poprzedniku.
Renault Clio oferować będzie gamę silników benzynowych i wysokoprężnych. Dwa nowe silniki benzynowe, 3-cylindrowy Energy TCe 90 (0.9 litra 90 KM) i 4-cylindrowy TCe 120 (1.2 litra 120 KM), wykazują się bardzo niskim zużyciem paliwa i ograniczoną emisją CO2. W gamie silników wysokoprężnych, jednostka Energy dCi nowej generacji (1.5 litra 90 KM), przeszła gruntowną modernizację.