Nowe Renault Clio: Tak wygląda czwarta generacja - ZDJĘCIA

2012-07-04 3:00

Wiemy już, jak będzie wyglądać najnowsza odsłona Renault Clio. Francuski koncern opublikował pierwsze zdjęcia swojego rynkowego bestsellera. Czwarta generacja auta, totalnie różniąca się od obecnie sprzedawanej trzeciej, trafi do sprzedaży na polskim rynku już jesienią.

Model Clio stanowi ważny rozdział w historii marki Renault. Od momentu wprowadzenia go na rynek w 1990 roku, sprzedano 11,5 mln egzemplarzy w 115 krajach. Najnowsza czwarta generacja ma otworzyć nowy rozdział w firmie i przyczynić się do kolejnych rynkowych sukcesów.

Wykorzystujące płytę podłogową B aliasu Renault-Nissan auto, produkowane będzie we Flins (Francja) oraz w Bursie (Turcja. Clio ma być środkiem transportu w przystępnej cenie o wzorcowym poziomie jakości, zapewniające komfort jazdy, zwrotność i doskonałe właściwości akustyczne. W stosunku do modelu poprzedniej generacji zmniejszono prześwit i poszerzono rozstaw kół, które zostały przesunięte maksymalnie na zewnątrz.

Najnowsze Clio wyróżnia się designem doskonale oddającym stylistyczny kierunek obrany przez markę. Jego wygląd zdecydowanie zrywa z poprzednimi modelami. Charakterystyczny przód otrzymał pionowe logo, umieszczone czarnym błyszczącym tle. Reflektory podkreślono chromowanymi obramowaniami, a przedni pas wyróżnia się światłami dziennymi LED. Nowość w Renault Clio to też klamki drzwi tylnych, wbudowane w słupek.

>>> Skoda Rapid OFICJALNIE: Tak wygląda nowy model z Czech - ZDJĘCIA

Wnętrze łączy cechy z designem karoserii auta. Ma budzić zaufanie, być ergonomiczne i dawać wrażenie mocy. Styl deski rozdzielczej znacznie się zmienił, jest centralna konsola multimedialna, cyfrowy prędkościomierz, czy bardziej komfortowe siedzenia. Kabina to także zwiększony poziom innowacyjnych systemów multimedialnych, których brakowało w poprzedniku.

Renault Clio oferować będzie gamę silników benzynowych i wysokoprężnych. Dwa nowe silniki benzynowe, 3-cylindrowy Energy TCe 90 (0.9 litra 90 KM) i 4-cylindrowy TCe 120 (1.2 litra 120 KM), wykazują się bardzo niskim zużyciem paliwa i ograniczoną emisją CO2. W gamie silników wysokoprężnych, jednostka Energy dCi nowej generacji (1.5 litra 90 KM), przeszła gruntowną modernizację.

Nasi Partnerzy polecają