Renault Clio sprzedało się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Auto zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku i jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Renault na całym świecie, a w Europie znajduje się od 2013 roku w ścisłej czołówce segmentu B. W latach 2012-2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem.
Piąta już ewolucja Clio została ubrana w dużą liczbę systemów wsparcia kierowcy i szczyci się pięcioma gwiazdkami w teście bezpieczeństwa EuroNCAP. Wizualnie pojazd ma bardziej nowoczesną i masywniejszą sylwetkę. Przód samochodu mocno przypomina większe Megane. Większy grill, muskularna maska, nowy zderzak i przede wszystkim reflektory LED w kształcie litery "C" są częścią wielkiej ewolucji, jaką przeszło nadwozie.
WIDEO - tak zmieniało się Renault Clio
Za bazę dla konstrukcji auta posłużyła nowa platforma CMF-B. W porównaniu do poprzednika karoseria została skrócona o 14 mm i obniżona o 30 mm, co pozytywnie wpłynęło na aerodynamikę. Paradoksalnie pomimo nieco mniejszych rozmiarów, nowe Clio jest większe. Teraz nie tylko pasażerowie będą mogli swobodniej podróżować, ale też zabiorą ze sobą więcej bagażu, ponieważ przestrzeń załadunkowa urosła do 391 litrów (to o 26 litrów więcej w stosunku do poprzedniego Clio).
Testowaliśmy już: Nowe Renault Clio 1.3 TCe 130 KM EDC R.S. Line: w tej generacji liczy się wnętrze
Clio otrzymało też zupełnie nowy pomysł na architekturę wnętrza, co widać m.in. po dużym tablecie wpasowanym w konsolę centralną. Inna nowość to odmiana wyposażenia R.S. Line nacechowana sportowym designem, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport.
W Polsce można już składać zamówienia na nowe Clio. Podstawowa jednostka SCe 65 dostępna jest wyłącznie w wersji LIFE. Już tutaj klient dostaje w wyposażeniu m.in.: pełne reflektory LED, czujnik zmierzchu, cyfrowe zegary, elektrycznie sterowane szyby, asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych czy system kontroli odległości od poprzedzającego pojazdu. Nie ma jednak klimatyzacji ani radia!
Wariant ZEN otwiera przed klientami kolejne jednostki napędowe: TCe 100, TCe 100 LPG, TCe 100 X-Tronic (bezstopniowy automat) oraz TCe 130 łączone wyłącznie ze skrzynią automatyczną 7-stopniową EDC. Wysokoprężne dCi 115 jest jedynym dieslem na polskim rynku. Jednostki benzynowe - poza wersjami ze skrzynią automatyczną - występują w połączeniu z 5-biegową skrzynią manualną. Diesel jest już domyślnie łączony z 6-biegową skrzynią ręczną.
Renault Clio - polski CENNIK
silnik/wersja | LIFE | ZEN | INTENS | R.S. Line |
---|---|---|---|---|
SCe 65 | 46 900 zł | - | - | - |
TCe 100 | - | 56 400 zł | 62 900 zł | 67 900 zł |
TCe 100 LPG | - | 59 400 zł | - | - |
TCe 100 X-Tronic | - | 61 400 zł | 67 900 zł | - |
TCe 130 EDC | - | - | 73 900 zł | 78 900 zł |
dCi 115 | - | 69 400 zł | - | - |