Najnowszy lekki "dostawczak" od Renault upodobnił się wyglądem do najnowszych modeli w gamie Francuzów. Podobnie jak nadwozie, także wnętrze zostało zaprojektowane od podstaw, sprawiając bardzo nowoczesne (szczególnie na tle dotychczasowego modelu) wrażenie. W codziennym użytkowaniu przydatne okaże się 14 schowków, które znajdziemy we wnętrzu Trafica.
Przeczytaj też: Nowe Renault Espace przyłapane: szykuje się rewolucja w klasie vanów? - GALERIA
Nadwozie francuskiego vana, w zależności od wersji, zostało wydłużone odpowiednio o 10 i 11 cm. Renault chwali się, że nowy Trafic posiada najdłuższą w swojej klasie długość załadunku wynoszącą 3,75 m w wersji L1 i 4,15 m w wersji L2.
Za napęd Trafica odpowiedzialny jest silnik R9M dostępny w wersji z pojedynczym turbo (o mocy 90 lub 115 KM) lub Twin Turbo (120 lub 140 KM). Jako opcjonalne wyposażenie dostępny jest system Start/Stop. Według zapowiedzi Renault, nowy model ma być wyjątkowo oszczędny - w wersji z silnikiem 120 dCi spalanie ma wynosić zaledwie 5,7 l/100 km.