Francuskie Renault współpracujące od paru lat z Daimlerem, stworzyło wspólnie z niemieckim partnerem bardzo kreatywny samochód. Obie marki w porozumieniu opracowały wspólny projekt Nowego Twingo i kolejnej generacji 2- i 4-miejscowego Smarta. Konstruktorzy zbudowali więc innowacyjne autko miejskie z silnikiem umieszczonym z tyłu, co jest gwarancją zwinności i przestronności kabiny. Takie rozwiązanie jest zasługą budowy opartej o platformę Smarta ForFour.
Jednostka napędowa (trzycylindrowa 0.9 TCi) ulokowana z tyłu pozwoliła uwolnić przednią oś i znacząco zwiększyć promień skrętu kół. Dzięki temu nowe Renault Twingo jest zaskakująco zwrotne, zwinnie przemyka po mieście i daje się zaparkować kilkoma ruchami kierownicy. Dzięki skróceniu przodu i przesunięciu kół rozstawem osi ma rozmiar jak pojazd klasy B. Nadwozie jest poza tym bardziej uniwersalne, gdyż po raz pierwszy zaprojektowano je w wersji 5-drzwiowej.
Przeczytaj też: Renault Twizy - TEST elektrycznego wozidełka od SuperAuto24.pl - ZDJĘCIA
Niektóre elementy stylistyki auta wzorowane były bezpośrednio na modelu R5: silnie zarysowane błotniki i nachylona tylna szyba przypominają legendarne R5 Turbo z silnikiem umieszczonym z tyłu. Przód auta jest zgodny z nową stylistyką marki Renault. Jest tam widoczne logo na czarnym tle, duże reflektory z wbudowanymi kierunkowskazami i położonymi segment niżej okrągłymi światłami LED do jazdy dziennej, co jest ukłonem w stronę pierwszego Twingo. Duża, przeszklona klapa bagażnika w oryginalny sposób podkreśla nowoczesny kształt tyłu, a światła optycznie przedłużają przeszkloną powierzchnię klapy.
Nowe renault twingo zadebiutuje oficjalnie w dniu 4 marca, podczas 84. Salonu Samochodowego w Genewie. Wówczas producent ujawni więcej informacji na temat jednostki napędowej oraz zaprezentowane zostanie wnętrze.