Bawarczycy słynęli do tej pory ze stosowania dużych silników, których moc przekazywana była na tylną oś. Trend wprowadzania motorów, gdzie napędzane są przednie koła, rozpoczął się jakiś czas temu, a teraz zatacza coraz szersze kręgi. Zmiany jednostek napędowych dotkną większość modeli. Zacznijmy od Serii 1.
Zobacz też: TEST BMW 2 Active Tourer 225i: odważny krok Bawarczyków
W przypadku tego auta, pod maską wersji 118i zawita 3-cylindrowy benzyniak o pojemności 1.5 l i mocy 136 KM. Obiecywane jest przyspieszenie do 100 km/h w 8,5 sekundy, co zapowiada się bardzo obiecująco. W Serii 2 Coupe i Cabrio, wersje 218d i 225d, współpracować będą z 2-litrowymi dieslami o mocach 150 KM i 224 KM. W wersji M235i umożliwione zostanie zamówienie napędu na cztery koła xDrive. Do oferty BMW Serii 2 Grand Tourer trafią trzy nowe silniki: 102-konny benzyniak (216i), 3-cylindrowy diesel o mocy 95 KM (214d) i 190-konny "ropniak" (220d).
Nie przegap: TEST BMW X4 35i xDrive M Sport: szybki indywidualista
BMW Serii 3 Gran Tourismo i Serii 4 w wersjach 318d i 320d będą napędzane 150- lub 190-konnymi dieslami. W dopiero co odświeżonej 3-ce pojawi się również wspomniany model 340i z 3-litrowym benzyniakiem o mocy 326 KM. Dodatkowo 320i będzie miało 184 KM, a 318d – 150 KM. Oferta napędu xDrive obejmie następujące wersje BMW Serii 3: 320i, 330i, 340i, 318d, 320d i 330d. Dodatkowo, nowym silnikiem "obdarowane" zostanie BMW X5. Model 25d otrzyma jednostkę napędową o mocy 231 KM i 500 Nm momentu obrotowego.
Wszystkie zmiany powinny trafić do cenników latem 2015 roku.