BMW X3 M i X4 M dołączą wkrótce do rodziny M. W kwietniu ma rozpocząć się produkcja sportowych SUV-ów. Bawarski producent chwali się mocą zaczynającą się od 479 KM. Pakiet Competition podniesie ją do 510 KM, a moment obrotowy pozostanie na poziomie 598 Nm.
Pod maską nowa, rzędowa szóstka
Silnik o pojemności trzech litrów i sześciu cylindrach w rzędzie. Brzmi znajomo, ale to nowa jednostka. Rozpędza ona X3 M i X4 M do setki w 4,1 sekundy (lub równe 4, z pakietem Competition). Prędkość maksymalna wynosi 280 km/h (284 km/h w mocniejszej wersji).
Jeszcze sztywniejsze
Tradycyjnie dla nowych modeli, w debiutujących X3 M i X4 M, wszystko jest sztywniejsze, może przenosić większe siły i ma pomagać w sportowej jeździe. Mamy więc grubsze stabilizatory poprzeczne, przeprojektowane wahacze i szereg innych części opracowanych specjalnie z myślą o najwyższej odmianie. Nadwozie zostało usztywnione grubszymi rozpórkami na obu osiach, wszystko dla jeszcze większej odporności nadwozia na siły skręcające.
Lepiej skręca, lepiej hamuje
Bazowe wersje X3 M i X4 M są wyposażone w aktywny dyferencjał M, układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i sportowy układ hamulcowy. Przednie tarcze legitymują się średnicą 395 mm, a tylne - 370 mm.
Zmiany wizualne
Aby odróżnić pełnoprawne M od obecnych już od pewnego czasu SUV-ów z oznaczeniem M40i, nie zabrakło również lekkiego wyostrzenia linii nadwozia. Z przednim zderzaku obecne są jeszcze większe wloty powietrza, na drzwiach zamontowano bardziej aerodynamiczne lusterka o wzorze typowym dla innych BMW M. Z tyłu rzuca się w oczy dyfuzor i poczwórnie zakończony wydech. Reszta to typowe zmiany, takie jak nowy wzór 20-calowych felg i szereg aerodynamicznych elementów zarezerwowanych dla odmiany M. Za jakiś czas na liście opcji pojawi się również pakiet wykończeń z włókna węglowego. Karbon będzie obecny m.in. na obudowach lusterek i dyfuzorze.
Sportowy klimat we wnętrzu
W kabinie znajdziemy karbonowe dekory, sportową kierownicę, dedykowany wersji M wybierak skrzyni biegów i tapicerkę ze skóry Vernasca. Jeśli zdecydujemy się na pakiet Competiton, dopłatę wynagrodzi skóra Merino. Dodatkowego, opcjonalnego wyposażenia nie zabraknie, choć BMW obiecuje zawrzeć w standardzie LEDowe reflektory, szereg asystentów kierowcy i systemów bezpieczeństwa i zestaw audio sygnowany przez Harman Kardon.
Czekamy z niecierpliwością na pierwsze jazdy X3 M i X4 M. Jeśli, zgodnie z zapowiedziami, produkcja ruszy w ciągu dwóch miesięcy, pierwsze auta powinny pojawić się na drogach na przełomie wiosny i lata.