Trzeba pamiętać, że Impreza to nie tylko warcząca i szybka wersja WRX STI, ale i rodzinny, "zwykły" samochód. Stąd też zachowawcza i ostrożna stylistyka modelu. Samochód oparto na zupełnie nowej płycie o nazwie Global Platform. Jej sztywność jest zwiększona aż o 70% w stosunku do poprzednich rozwiązań, a podczas wypadku jest ona w stanie pochłonąć aż 40% energii więcej. Ma również niższy środek ciężkości.
Zobacz też: Dlaczego Subaru nie pasuje na tor bobslejowy?
Jak to u Subaru, auto będzie oferowane z rewelacyjnym układem napędowym na cztery koła, lecz gama silników nie jest jeszcze znana. W Stanach Zjednoczonych pod maską Imprezy montowany jest 154-konny, dwulitrowy motor. W Europie spodziewamy się również jednostki wysokoprężnej oraz rozwiązań hybrydowych.
Nowa Impreza będzie wyposażona w adaptacyjny tempomat, autonomiczny układ hamulcowy oraz asystenta pasa ruchu. Dzięki temu nowe Subaru Impreza będzie w stanie samodzielnie poruszać się po autostradzie.