Japończycy pokazali nową generację znanego i lubianego sedana średniej wielkości. Jak dowiadujemy się z komunikatu prasowego, opracowane od nowa Subaru WRX, ma teraz niżej położony środek ciężkości, zapewnia o 28% większą sztywność skrętną, a punkty mocowania zawieszenia są o 75% sztywniejsze niż wcześniej. Do tego dochodzi nowy układ kierowniczy, który podobno zapewnia bardziej naturalne odczucia podczas prowadzenia. Co ciekawe, w nowym WRX pojawiają się po raz pierwszy elektronicznie sterowane adaptacyjne amortyzatory.
Polecany artykuł:
Sercem pojazdu jest 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik typu bokser o pojemności 2.4 litra. Generowana moc maksymalna wynosi 275 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Jednostka benzynowa została połączona z 6-biegową skrzynią manualną, przekazującą moc na cztery koła. W opcji pojawia się przekładnia automatyczna CVT, która została wyposażona w system ośmiu wirtualnych biegów i łopatki przy kierownicy. Stały napęd wszystkich kół został wyposażony w system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy VDCS oraz mechanizm różnicowy Active Torque Vectoring. Dostępne ustawienia pojazdu to: Comfort, Normal, Sport oraz GT. Niestety Subaru nie opublikowało żadnych danych dotyczących osiągów.
Nowe Subaru WRX zbudowane na nowej platformie, otrzymało bardzo wyrazisty wygląd. Wąskie reflektory LED nabrały kształtu pazurów, atrapa grilla z daleka informuje, na jakie auto patrzymy, nie brakuje też charakterystycznego wlotu powietrza na masce. Przednie błotniki wykonano z aluminium, oszczędzając 2,3 kg. Oryginalnie prezentują się plastikowe osłony na błotnikach i progach, nadając sedanowi klimatu crossovera. Z tyłu plastikowe okładziny ochronne oryginalnie wyprofilowano w formę dyfuzora. Spod zderzaka wyprowadzono groźnie wyglądające końcówki układu wydechowego. Pod silnikiem i podłogą znajdują się płyty ochronne poprawiające przepływ powietrza. Klapa kufra została wykończona delikatnym spoilerem. Świata tylne także są LED-owe.
We wnętrzu można poczuć się jak w kabinie Outbacka. W szczególności uwagę zwraca duży 11,6-calowy ekran dotykowy, ulokowany w orientacji pionowej. System Starlink zachował fizyczne sterowanie takimi kwestiami, jak głośność odtwarzanej muzyki oraz ustawianie temperatury w kabinie. Sportowa kierownica ze spłaszczonym wieńcem i aluminiowe nakładki na pedały jasno informują o sportowym charakterze auta. Nowe WRX może być wyposażone w różne rodzaje foteli. Na szczycie oferty pojawiają się elektrycznie regulowane w ośmiu kierunkach fotele Recaro.