Najnowsze wcielenie Suzuki Baleno zostało oparte o całkiem nową płytę podłogową i jest następcą modelu produkowanego w latach 1995-2007. Ten 5-drzwiowy hatchback może pochwalić się długością nadwozia wynoszącą niewiele ponad 4 metry, co przekłada się na sporą przestrzeń panującą we wnętrzu. Pojemność bagażnika mieszcząca 355 litrów to jedna z lepszych wartości w segmencie B.
Zobacz też: TEST Suzuki Celerio 1.0 Premium: dwa w jednym
Auto ma spełniać oczekiwania klientów poszukujących niedrogiego nowego środka transportu, cechującego się niskim zużycia paliwa. Pod maską nowej generacji Baleno można znaleźć jeden z trzech proponowanych silników. Podstawowy motor to 1.2 litra DualJet generujący 90 KM. Drugi w kolejności 1.0 BoosterJet z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa dostarcza 110 KM.
Trzecia pozycja to alternatywny napęd hybrydowy SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Silnik benzynowy 1.2 DualJet jest wspomagany przez system ISG + Li-Ion, który dodaje ekstra siłę 50 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta czerpie energię z hamowania, oddając ją w trakcie startu samochodu i w czasie dynamicznego przyspieszania.
Cena nowego Suzuki Balena rozpoczyna się 43 900 zł.