Jak twierdzą ludzie z Suzuki wieloletnie doświadczenie w budowaniu aut miejskich i kompaktowych przekłada się na funkcjonalność oraz ciekawe wzornictwo. Nowy Ignis będzie reprezentował minimalistyczny design z charakterystycznymi dla marki Suzuki cechami. Solidną podstawę nowego auta stanowi zupełnie nowa płyta podłogowa.
Przeczytaj też: TEST Suzuki Baleno 1.2 DualJet: atrakcyjny hatchback
Ciekawie z pewnością będzie w układzie napędowym. Ignis otrzyma system SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), który jest oparty o alternator zespolony z rozrusznikiem ISG (Integrated Starter Generator) i baterię Li-Ion magazynującą energię. Alternator wspiera pracę benzynowego silnika 1.2 DualJet podczas przyspieszania. Takie rozwiązanie pozwala także na odzyskiwanie energii z hamowania.
System SHVS znamy już z nowego Suzuki Baleno. Funkcja silnika elektrycznego podnosi wydajność paliwową, wspomagając silnik poprzez dostarczenie dodatkowej energii w miejsce paliwa, które potrzebne jest w takich sytuacjach jak ruszanie z postoju czy silne przyspieszanie. Dzięki zastosowaniu startowego pasa napędowego w ISG, ponowne włączenie silnika po automatycznym zatrzymaniu jego pracy przez system Engine Auto Start Stop jest bardziej płynne i ciche w porównaniu z konwencjonalnym rozrusznikiem. Zestaw ten pozwala zaoszczędzić na paliwie.
Więcej szczegółów dotyczących Suzuki Ignis poznamy już wkrótce. Jak informuje polskie przedstawicielstwo japońskiej marki, Suzuki Ignis do salonów trafi w styczniu 2017 roku.