Trzecie już Suzuki Swift Sport to kompletnie nowy samochód. Model ten jest dynamiczniejszy, lżejszy, szybszy i zużywa mniej paliwa. Według producenta auto w każdym aspekcie okazuje się być bardziej ekscytujące w porównaniu z poprzednią generacją. Do napędu wykorzystano silnik BOOSTERJET o pojemności 1.4 litra, osiągający moc 140 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Pojazd od swojego poprzednika jest nie tylko o 80 kg lżejszy (masa własna wynosi 970 kg), ale także oferuje wyraźnie wyższe osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,1 s, a prędkość maksymalna do jakiej rozpędzi się Swift Sport wynosi 210 km/h.
Przeczytaj: Hybrydowe Suzuki Swift - czy to się opłaca?
Dobre osiągi nowego Swifta Sporta podkreśla także jego sportowa sylwetka. Spojrzenie przyciągają takie elementy jak masywny grill, aerodynamiczne spojlery czy podwójne zakończenie układu wydechowego wpasowanego w spory dyfuzor zderzaka. Dopełnieniem wizualnym są 17-calowe, polerowane felgi. W kabinie zainstalowano lepiej trzymające ciało sportowe fotele, a wystrój wykończono czerwonymi akcentami. Auto w porównaniu z poprzednikiem jest wyłącznie 5-drzwiowe. Nadwozie mierzy 3890 mm długości, 1735 mm szerokości i 1495 mm wysokości, a rozstaw osi 2450 mm.
Polska cena Suzuki Swift Sport wynosi 79 900 zł, a kwota ta zawiera maksymalne wyposażenie. Jedyną dopłatą jest lakier metaliczny jednokolorowy kosztujący 2090 zł.
WIDEO - tak brzmi Suzuki Swift Sport
.
Suzuki Swift Sport 2018 - dane techniczne
.
Nadwozie
|
5-drzwiowe
|
|
Silnik
|
Benzynowy
|
|
1.4 BOOSTERJET
|
||
Napęd
|
2WD (na oś przednią)
|
|
WYMIARY
|
||
Długość mm
|
3890
|
|
Szerokość mm
|
1735
|
|
Wysokość mm
|
1495
|
|
Rozstaw osi mm
|
2450
|
|
Rozstaw kół
|
Przód mm
|
1510
|
Tył mm
|
1515
|
|
Minimalny promień skrętu m
|
5,1
|
|
Prześwit mm
|
120
|
|
POJEMNOŚCI
|
||
Ilość miejsc osoby
|
5
|
|
Pojemność bagażnika
|
Podniesione oparcia tylnej kanapy (VDA) litry
|
265
|
Złożone oparcia tylnej kanapy (VDA) litry
|
579
|
|
Maksymalna pojemność (dane producenta) litry
|
947
|
|
Zbiornik paliwa litry
|
37
|
|
SILNIK
|
||
Typ
|
K14C DITC z VVT
|
|
Liczba cylindrów
|
4
|
|
Liczba zaworów
|
16
|
|
Pojemność skokowa cm3
|
1373
|
|
Średnica cylindra x skok tłoka mm
|
73,0 x 82,0
|
|
Stopień sprężania
|
9,9
|
|
Maksymalna moc kW (KM) / obr./min
|
103 (140) / 5500
|
|
Maksymalny moment obrotowy Nm / obr./min
|
230 / 2500-3500
|
|
Zasilanie
|
Bezpośredni wtrysk benzyny
|
|
SKRZYNIA BIEGÓW
|
||
Typ
|
6-stopniowa manualna
|
|
Przełożenie
|
1 bieg
|
3,615
|
2 bieg
|
1,955
|
|
3 bieg
|
1,276
|
|
4 bieg
|
0,943
|
|
5 bieg
|
0,795
|
|
6 bieg
|
0,674
|
|
Bieg wsteczny
|
3,481
|
|
Przełożenie przekładni głównej
|
3,944
|
|
PODWOZIE
|
||
Układ kierowniczy
|
Przekładnia zębatkowa,
wspomagany elektrycznie |
|
Hamulce
|
Przednie
|
Tarczowe wentylowane
|
Tylne
|
Tarczowe
|
|
Zawieszenie
|
Przednie
|
Kolumny MacPherson
|
Tylne
|
Belka skrętna
|
|
Ogumienie
|
195/45R17
|
|
MASY
|
||
Masa własna (kg)
|
970 / 975
|
|
Dopuszczalna masa całkowita kg
|
1445
|
|
Dopuszczalna masa
ciągniętej przyczepy |
Bez hamulca kg
|
400
|
Z hamulcem kg
|
1000
|
|
OSIĄGI
|
||
Prędkość maksymalna km/h
|
210
|
|
Przyspieszenie 0-100km/h sek.
|
8,1
|
|
DANE EKSPLOATACYJNE
|
||
Norma emisji spalin
|
Euro 6
|
|
Zużycie paliwa (NEDC)*
|
Cykl miejski l/100km
|
6,8
|
Cykl pozamiejski l/100km
|
4,8
|
|
Cykl mieszany l/100km
|
5,6
|
|
Emisja CO2 (NEDC)*
|
Cykl mieszany g/km
|
125
|
Emisja CO2 (WLTP)**
|
Cykl mieszany g/km
|
135
|
* według pomiaru NEDC (New European Driving Cycle)
** według pomiaru WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure)