NOWE Suzuki SX4: Druga generacja SUV-a jest już gotowa - ZDJĘCIA + WIDEO

2013-03-06 14:57

Sprzedawane od 2006 roku Suzuki SX4 doczekało się następcy. Po siedmiu latach obecności na rynku japońska marka prezentuje produkcyjną wersją drugiej generacji SUV-a, opartego na koncepcyjnym modelu Suzuki S-Cross.

Popularne w Europie Suzuki SX4 ewoluowało. Nowy model znacznie urósł, dzięki czemu awansował o jeden segment wyżej i teraz jest pełnoprawnym przedstawicielem kompaktowych SUV-ów klasy C. Jego wymiary zwiększyły się pod każdym względem. Rozstaw osi zyskał 100 mm (teraz posiada 2600 mm), a jego długość całkowita to 4300 mm (wzrost w stosunku do poprzednika o 200 mm), co przełożyła się na zwiększenie przestrzeni wewnątrz kabiny. Wygląd kokpitu znacznie dojrzał - projekt nie wygląda już tak oszczędnie jak kiedyś i prezentuje o wiele lepsze wykonane. Pojemność bagażnika ze skromnych 270 litrów, teraz oferuje ich 430.

Nowe SX4 zaprezentowane oficjalnie na targach motoryzacyjnych w Genewie, będzie produkowane w węgierskiej fabryce Magyar Suzuki. Pod maską wozu znajdą się dwa warianty silnikowe. Jest jednostka benzynowa o pojemności 1.6-litra połączona z manualną skrzynia 5-biegową oraz motor wysokoprężny także pojemności 1.6-litra zespolony z manualną skrzynią 6-biegową. Dostępna w ofercie będzie także automatyczna przekładnia CVT z 7-stopniowym trybem manualnym.

>>> ODŚWIEŻONE Suzuki Grand Vitara na rok 2013 - CENNIK - ZDJĘCIA - WIDEO <<<

Nowość konstrukcyjną stanowi zmodyfikowany napęd 4WD. Oferuje on cztery tryby pracy: AUTO, SPORT, SNOW lub LOCK, które kierowca będzie mógł łatwo wybrać za pomocą pokrętła wstawionego w tunel środkowy. W trybie AUTO system domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD. Tryb SPORT doskonale sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach, natomiast ustawienie SNOW  jest odpowiednie, gdy samochód porusza się po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. Z kolei w trybie LOCK system nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi, co pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu.

WIDEO - tak prezentuje się Suzuki SX4 drugiej generacji