Samochody marki Tesla od dnia swojego debiutu są pod względem zasięgu na jednym ładowaniu niepokonane. Jednak zdaniem Elona Muska, wydajność baterii może być jeszcze lepsza dzięki zaawansowanemu projektowaniu na poziomie samego systemu. Już teraz Model S i Model X otrzymają całkowicie nową konstrukcję układu napędowego, która znacznie zwiększy zasięg każdego pojazdu.
Przy użyciu tego samego pakietu akumulatorów o mocy 100 kWh, aktualizacja projektu i architektury baterii, pozwoliły osiągnąć 595 (Model S Long Range) i 523 (Model X Long Range) kilometrów zasięgu w cyklu EPA (Environmental Protection Agency). Nowe rozwiązania pozwolą kierowcom podróżować dalej niż kiedykolwiek wcześniej, ładując rzadziej i uzyskując większy zasięg z każdego dolara wydanego na ładowanie. Ponadto, wprowadzone zostanie nowe adaptacyjne zawieszenie dla modeli S i X, wraz z kilkoma innymi ulepszeniami zapewniającymi lepszy zasięg, przyspieszenie i komfort jazdy, a także ulepszoną wersję trybu "Ludicrous" dla najbardziej wymagających klientów.
Bardziej wydajne
Model S i X korzystają teraz z najnowszej generacji technologii jednostek napędowych Tesli, która łączy zoptymalizowany synchroniczny silnik reluktancyjny z magnesami trwałymi, elektronikę mocy z węglika krzemu oraz ulepszone smarowanie, chłodzenie, łożyska i przekładnie, aby osiągnąć ponad 93 proc. lepszą wydajność. Połączenie silnika z magnesem trwałym z przodu z silnikiem indukcyjnym z tyłu umożliwia niezrównany zasięg i wydajność przez cały czas. Efektem netto jest ponad 10 proc. poprawa zasięgu, wraz z poprawą wydajności w obu kierunkach. Oprócz zwiększenia zasięgu, mocy i momentu obrotowego, poprawie ulegnie także sprint od 0 do 100 km/h.
Szybsze ładowanie
W połączeniu z nową bardziej wydajną konstrukcją układu napędowego, Model S i Model X są w stanie przyjmować nawet moc 200 kW na Superchargerach V3 i 145 kW na Superchargerach V2. Wszystkie te ulepszenia umożliwiają naszym klientom doładowanie swojego zasięgu o 50% szybciej niż dotychczas.
W pełni adaptacyjne zawieszenie
Modyfikacje pojawiły się także w zawieszeniu pneumatycznym modeli S i X z całkowicie adaptacyjnym tłumieniem. Tesla nadała mu teraz wyjątkowo amortyzujący charakter podczas jazdy na autostradzie lub korzystania z autopilota, a także dynamiczne i radosne zaufanie podczas dynamicznej jazdy. Producent podkreśla także, że w przeciwieństwie do innych producentów, nowe oprogramowanie zawieszania zostało opracowane we własnym zakresie, wykorzystując model predykcyjny, aby przewidzieć, w jaki sposób należy dostosować tłumienie w zależności od drogi, prędkości i innych danych dotyczących pojazdu i kierowcy.
System nieustannie pracuje, wyczuwając drogę i dostosowując się do zachowania kierowcy, automatycznie zmiękczając, aby uzyskać wyraźniejsze nakłady jazdy i ujędrnienie dla agresywnej jazdy. Poprawiono także poziomowanie systemu w ruchu, utrzymując samochód na niskim poziomie, aby zoptymalizować opór aerodynamiczny. Podobnie jak w przypadku wszystkich wewnętrznych programów Tesli, adaptacyjne zawieszenie może być aktualizowane w trybie over-the-air, dzięki czemu wszyscy właściciele modeli S i Modelu X, mogą cieszyć się zaawansowaną technologią zawieszenia.
Aby uzupełnić te zmiany, Tesla zmodyfikowała również kilka innych komponentów modelu S i modelu X. Zgodnie z filozofią producenta dążenia do ciągłego doskonalenia, nowe aktualizacje obejmują również nowe łożyska kół i kilka nowych projektów opon, w celu poprawy zasięgu, jazdy i sterowania. Chociaż zmiany te mogą wydawać się niewielkie, razem mają znaczący wpływ na cały projekt.