Volvo S60 to pierwsze Volvo Made in USA. Auto jest nie tylko pierwszym produkowanym Volvo w Stanach Zjednoczonych, ale też pierwszym od lat samochodem szwedzkiej marki dostępnym wyłącznie z silnikami benzynowymi, w tym z napędami hybrydowymi. Silników wysokoprężnych nie będzie w ogóle, a Volvo głośno komunikuje, że zaprzestało rozwijania jednostek zasilanych olejem napędowym i stopniowo będzie odchodzić od tego typu motorów. Teraz liczy się hybrydyzacja i elektryfikacja.
Testowaliśmy też: Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD Excellence
Co dostajemy pod maską S60?
Zainteresowani mogą aktualnie wybierać w doładowanych jednostkach benzynowych o pojemności 2-litrów. Silnik T4 generuje moc 190 KM i pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,1 s. Silnik T5 wytwarza 250 KM i pozwala osiągnąć "setkę" w 6,5 s. Standardem wyposażenia jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna i napęd na koła przednie. W T5 opcjonalnie można wybrać napęd AWD, z którym S60 od 0 do 100 km przyspiesza w 6,4 s. Póki co polska oferta zawiera tylko te wersje napędowe w bogatych konfiguracjach wyposażenia R-Design i Inscription. Pod koniec 2019 roku ofertę zasili hybryda typu plug-in T6 Twin Engine AWD 310 KM, a topowym motorem będzie hybrydowe T8 Twin Engine AWD wytwarzające aż 400 KM.
Auto klasy premium
Volvo S60 aby dotrzymać kroku rynkowym rywalom, może pochwalić się luksusowo wykończonym wnętrzem, które jest bardzo przyjemne w odbiorze. Możliwości indywidualizacji są szerokie, a wyposażenie zawiera zaawansowane funkcje connectivity oraz najnowsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę. W końcu Volvo od zawsze słynie z wielkiego przywiązania do ochrony ludzkiego życia i zdrowia. Znaczna część funkcji podnoszących komfort jest oferowana jako wyposażenie standardowe. System Sensus sterujący funkcjami samochodu jest natomiast kompatybilny z wygodnymi w użyciu aplikacjami Apple CarPlay, Android Auto i 4G.
Premiera w Warszawie: Volvo S60 zaprezentowane w Polsce - WIDEO
Oparta na platformie SPA (scalable product architecture) nowa generacja Volvo S60, ma najbardziej usportowiony charakter pośród aut szwedzkiego producenta, łączący precyzję i radość z prowadzenia, z komfortem i wspomnianym bezpieczeństwem. Auto nie tylko jest spójne stylistycznie z bratnią odmianą kombi (sprawdź nasz test Volvo V60 - KLIKNIJ), ale i z większymi, starszymi już modelami. Sedan w porównaniu z poprzednikiem będącym na rynku blisko 10 lat, oferuje jednak powiększoną przestrzeń w kabinie oraz pojemniejszy i bardziej foremny bagażnik (teraz uda się nim zmieścić 422 litry ładunku). Więcej miejsca to zasługa zwiększonych rozmiarów - S60 mierzy 4761 mm długości, 2040 mm szerokości (z lusterkami) i 1431 mm wysokości. Rozstaw osi to dokładnie 2872 mm.
Segment sedanów średniej wielkości premium jest bardzo konkurencyjny. Z tego powodu Volvo S60, aby utrzeć nieco nosa takim rywalom, jak: Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes-Benz Klasy C, jest oferowane w cenach niższych od 40 do 55 tys. zł, jeśli weźmie się pod uwagę porównywalne wersje wyposażenia i silnikowe.
Niska utrata wartości
Poważnym argumentem biznesowym przemawiającym za Volvo jest wysoka wartość rezydualna. Niska utrata wartości przekłada się na lepsze warunki finansowania określonego modelu. Jak wyliczyli specjaliści Info-ekspert, po trzech latach to właśnie S60, a nie wyżej wymienieni rywale, straci najmniej na wartości, zachowując po trzech latach 54,8% swojej nominalnej wartości. Ta kalkulacja dotyczy wersji T4 190 KM Inscription z przebiegiem 90 000 km. Niemal identycznie wygląda wartość wersji R-Design z tym samym silnikiem. Tutaj eksperci spodziewają się zachowania wartości 54,5%. Z powyższych danych wynika, że bazowa wersja Volvo S60 po 3 latach, z przebiegiem 90 000 kilometrów zachowa wyższą wartość rezydualną niż jej bezpośredni rywale.
Test wersji kombi: Volvo V60 D4 8AT: spokojnie i przyjemnie
Cena bazowa S60 w wersji First Edition (R-Design lub Inscription), wynosi od 165 000 zł dla T4 190 KM z automatyczną skrzynią biegów (T5 FWD 250 KM od 178 650 zł, T5 AWD od 188 650 zł). Wyposażenie takiego auta zawiera w podstawie m.in.: 18 calowe koła, skórzaną tapicerkę, nawigację, nagłośnienie High Performance, czujniki parkowania, tempomat, dwustrefową klimatyzację, elektryczną regulację fotela kierowcy i elektrycznie składane lusterka, przygotowanie pod system Android Auto/Apple Car Play, Volvo On Call, bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa, czy pakiet nie wymagający dopłaty pakiet stylistyczny R-Design.