Odnowione modele C 63 mogą pochwalić się charakterystyczną osłoną chłodnicy AMG z pionowymi, chromowanymi listwami. Przeprojektowane "płetwy" w bocznych wlotach powietrza sprawiają, że przedni zderzak optycznie poszerza karoserię. Z profilu uwagę zwracają wyraziste osłony progowe i zoptymalizowane aerodynamicznie obręcze AMG z lekkich stopów. Standardowo model wyjeżdża z fabryki na kołach z 10-ramiennymi felgami o średnicy 18" w kolorze szarym. Seryjnie dla wariantów S, a za dopłatą także dla odmian podstawowych, zarezerwowano 19-calowy wzór obręczy z pięcioma podwójnymi ramionami, także w kolorze szarym.
Tył został podkreślony przez bardziej wyrazisty dyfuzor oraz dwie podwójne końcówki wydechu. Wersje S dodatkowo mają płytę dyfuzora. Kurtyny powietrzne w tylnym zderzaku poprawiają przepływ powietrza w okolicach tylnego pasa, podobnie jak spojler na klapie (a w kombi: spojler dachowy). Jeszcze bardziej sportowy wygląd zapewnia C 63 Coupé pakiet aerodynamiczny AMG: bardziej ekspresyjny przedni i tylny spojler, szersze wstawki paneli progowych, prowadnice powietrza w tylnym zderzaku oraz bardziej wyrazista nakładka dyfuzora.
Nowe detale i wyposażenie
Standardowa specyfikacja obejmuje klasycznie sportowy zestaw z czarną tapicerką ze sztucznej skóry ARTICO i mikrofibry, oraz elementami z jasnego, szczotkowanego aluminium. Wśród nowych opcji dla wszystkich czterech wersji nadwoziowych znajdują się: antracytowe drewno dębowe, porowate drewno orzechowe oraz kombinacja szczotkowanego aluminium na drzwiach i czarnego, porowatego drewna jesionowego na konsoli środkowej.
Zobacz: Zachwycający 4-drzwiowy Mercedes-AMG GT 63 S
Fotele AMG Performance z bogatszym zakresem funkcji zapewniają optymalne podparcie w trakcie dynamicznej jazdy. Na życzenie boczne poduszki mogą zostać dopasowane do ciała za pomocą wbudowanych poduszek pneumatycznych. Po raz pierwszy można wyposażyć je nie tylko w podgrzewanie, ale także w trzystopniową wentylację. W Kabriolecie dostępne jest także ogrzewanie karku.
Sportowe multimedia
Interfejs opcjonalnego, w pełni cyfrowego panelu wskaźników z ekranem o przekątnej 12,3" można dostosowywać do preferencji. Do wyboru są trzy zarezerwowane dla AMG widoki zegarów: klasyczny, sportowy lub super sportowy. Dodatkowe menu AMG przekazuje kierowcy informacje przydatne podczas dynamicznej jazdy, np. temperaturę oleju w silniku i skrzyni, ciśnienie doładowania, poziom przeciążenia, aktualne moc i moment obrotowy silnika, a także manualny stoper służący do mierzenia czasów okrążeń oraz kolorowy wskaźnik najszybszych i najwolniejszych okrążeń wraz ze średnią prędkością i pokonanym dystansem.
Rejestrator danych na torze
Niczym wirtualny inżynier wyścigowy, aplikacja AMG TRACK PACE rejestruje dane podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych. W nowej odsłonie oferuje poszerzony zakres funkcji i działa bardziej precyzyjnie. W modelu C 63 S stanowi standardowy (w C 63: opcjonalny) element dostępnego na życzenie systemu informacyjno-rozrywkowego COMAND Online. Po uruchomieniu aplikacja 10 razy na sekundę rejestruje ponad 80 parametrów pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie). Oprócz tego wyświetla czasy okrążeń oraz różnice względem czasu odniesienia. Po sesji jazdy torowej kierowca może przeanalizować swoje osiągnięcia i na tej podstawie doskonalić technikę jazdy. W bazie zapisane są przebiegi znanych torów wyścigowych, np. Nürburgringu czy Spa-Francorchamps. Co więcej, kierowca może wgrywać do aplikacji własne obiekty.
Zobacz: Nowy Mercedes-Benz Klasy A. Poznaj polski CENNIK
Szybsza zmiana przełożeń
Nowy C 63 po raz pierwszy korzysta z przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT9G, którą inżynierowie Mercedes-AMG zmodyfikowali specjalnie z myślą o dynamicznej jeździe. Dzięki wykorzystaniu mokrego sprzęgła startowego zamiast przekładni hydrokinetycznej, ograniczono jej masę i bezwładność, a przy tym zoptymalizowano reakcje na zmiany obciążenia. Wielokrotne redukcje pozwalają na błyskawiczne nabieranie prędkości, a funkcja podwójnego wysprzęglenia w trybach Sport i Sport+ potęguje wrażenia z jazdy.
Zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem
Stalowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aktywną, sterowaną elektronicznie regulacją tłumienia łączy sportowe walory z typowym dla marki komfortem na dalekich trasach. W jego konstrukcji wykorzystano czterodrążkową oś przednią oraz wielowahaczową oś tylną. Adaptacyjne resorowanie należy do wyposażenia standardowego.
Zobacz: Mercedes-AMG C43 4Matic po liftingu. Moc i elegancja
V8 biturbo: unikalna oferta w segmencie
Wszystkie cztery wersje nadwoziowe dostępne są w wersji bazowej lub jako wariant S: 4-litrowy silnik V8 biturbo AMG generuje 476KM lub 510 KM oraz 650 lub 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zależnie od typu nadwozia, C 63 S przyspiesza od 0 do 100 km/hw 3,9 s, a C 63 – w 4,0 s. Prędkość maksymalna sięga 290 km/h dla C 63 S oraz 250 km/h dla C 63 (w obu przypadkach została ograniczona elektronicznie).