Podczas niedawnej premiery 8. generacji Volkswagena Passata, niemiecki producent zaprezentował najmocniejszego diesla – 2.0 BiTDI generującego 240 KM. Teraz chwali się jeszcze mocniejszą odmianą. Dzięki zastosowaniu elektrycznemu "doładowaniu" (szybsze uruchamianie turbosprężarki) osiągnięto aż 272 KM i około 500 Nm momentu obrotowego – ta ostatnia wartość jeszcze niepotwierdzona przez producenta.
Czytaj też: TEST Volkswagen Polo R WRC 2.0 TSI: mały szaleniec
Drugą nowinką ma być 10-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Przeznaczona zostanie do silników generujących do 550 Nm momentu obrotowego dzięki czemu przy wzmocnionej konstrukcji ma ograniczać zużycie paliwa. Dodatkowo w Wolfsburgu opracowywany jest system start&stop drugiej generacji, czyli układ mild hybrid. Dzięki tej technologii jednostka napędowa ma być wyłączana nie tylko na postoju, ale przy prędkości poniżej 7 km/h i gdy kierowca zdejmie nogę z gazu i pozwoli pojazdowi toczyć się siłą rozpędu.