Nowe Porsche Panamera oparte jest na platformie Modular Standard Toolkit (MSB), a każdy egzemplarz to dzieło 200 pracowników oraz 475 robotów. Całe nadwozie wykonane jest z aluminium. To wymagało od Porsche zupełnie nowego podejścia do procesu produkcji.
Karoseria powstaje z 430 osobnych części łączonych w różnorakich procesach. To nitowanie, laserowe spawanie aluminium, falcowanie rolkowe czy toxowanie (łączenie przez przetłaczanie). Dodatkowo używa się 600 wkrętów FSD (łączą stal i aluminium, przez co Panamera ma o 50% mniej punktów spawania niż Macan). Każda Panamera to 200 metrów połączeń klejowych.
Zobacz też: Porsche Panamera: sprawdź ile kosztuje topowa limuzyna
O ile pierwsza generacja powstawała w Hanowerze (tylko montaż odbywał się w Lipsku), tak teraz to właśnie ten drugi zakład zajmuje się tworzeniem limuzyny od A do Z. Wymagało to inwestycji wartej 500 milionów euro. W tym samym miejscu powstaje też Porsche Macan.
Fabryka w Lipsku to jedna z najnowocześniejszych fabryk na świecie. Dzięki panelom fotowoltanicznym i usprawnieniu chłodzenia robotów udało się zmniejszyć zapotrzebowanie na prąd o 165 tysięcy kWh rocznie. Nowe filtry z mączką kamienną to kolejne ekologiczne kroki, dzięki którym zużywa się 60% mniej energii.