Skandynawski producent opon opracował nowe ogumienie wielosezonowe, z myślą o drogach i klimacie Europy Środkowo-Wschodniej. Zainteresowanie tego typu ogumieniem rośnie w wielu europejskich krajach, ze względu na niepewność wynikającą z nagłych zmian pogody i warunków jazdy we wszystkich porach roku. Rosnąca potrzeba większego bezpieczeństwa na nieoczekiwanie mokrych i zaśnieżonych drogach — nawet poza typowymi dla takiej pogody porami roku — to jedna z głównych przyczyn wyposażania samochodów w Europie w opony sprawdzające się w każdych warunkach pogodowych.
Przeczytaj również: Guma dopasowana do polskiego klimatu - TEST opony Nokian WR Snowproof
Z niedawno przeprowadzonej ankiety Nokian Tyres dla konsumentów wynika, że europejscy kierowcy cenią sobie bezpieczeństwo w każdą pogodę przez cały rok. Przyczepność, prowadzenie, odporność na zużycie i cechy umożliwiające bezpieczną jazdę w zimie w zmieniających się warunkach były również wymieniane wśród najistotniejszych zalet. Oprócz tych najważniejszych cech kierowcy niezwykle cenią sobie wygodę i wszechstronność związaną z używaniem tylko jednego zestawu opon.
Bezpieczeństwo ma zawsze priorytet w naszym podejściu do rozwoju produktów. Nowe opony Nokian Seasonproof opracowaliśmy w celu zaspokojenia potrzeb kierowców z Europy Środkowej. Są one wszechstronne i dostosowują się do warunków pogodowych zarówno w zimie, jak i w lecie. Zaprojektowaliśmy nowy wzór bieżnika z myślą o optymalnym użytkowaniu przez cały rok, a także wprowadziliśmy innowacje zapewniające maksymalne bezpieczeństwo, doskonałą wytrzymałość na zużycie i niski opór toczenia
— mówi Marko Rantonen, menedżer ds. rozwoju produktów w Nokian Tyres.
Nowa rodzina opon Nokian Seasonproof oferuje bezpieczeństwo i całoroczną wygodę. Produkty są dostępne w rozmiarach do nowoczesnych samochodów osobowych, SUV-ów i crossoverów. Do wyboru są 64 produkty w rozmiarach od 14 do 19 cali z indeksami prędkości T (190 km/h), H (210 km/h) V (240 km/h) i W (270 km/h). Jedenaście wybranych rozmiarów będzie dostępnych jesienią 2020 r., a pozostałe wejdą na rynek na początku 2021 r.
Nowa koncepcja Season Sense ma łączyć wygodę z bezpieczeństwem. Ogumienie Seasonproof ma gwarantować doskonałe parametry jazdy w różnych warunkach i sprawdzić się w całorocznym użytkowaniu opon. Priorytetem przy tworzeniu nowego model było bezpieczeństwo jazdy w deszczowe dni i po błocie pośniegowym, a także wygodę i precyzję na suchych drogach podczas upałów. Season Sense łączy w sobie różne innowacyjne cechy techniczne w lamelizacji, wzorze bieżnika oraz mieszance gumowej.
Polecamy: Byłem w piekle! Jest tam... zimno i biało. Jeździłem po torze Nokian White Hell
Wszechstronna lamelizacja na wszystkie pory roku oraz zmodernizowany, kierunkowy wzór bieżnika ze sztywnymi blokami zapewniają wszechstronność i wysokie parametry przez cały rok. Maksymalna przyczepność na mokrych nawierzchniach i błocie pośniegowym to zasługa całorocznych kanałów odprowadzających wodę i błoto pośniegowe, a nowa mieszanka gumowa z wysoką zawartością krzemionki zapewnia znakomitą wytrzymałość, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz niski opór toczenia.
Nokian Tyres zapewnia, że nowe opony Nokian Seasonproof są o ponad 25% odporniejsze na zużycie od swoich poprzedników. Oznacza to duży postęp pod względem wytrzymałości, co w zależności od stylu prowadzenia pojazdu może wydłużyć okres eksploatacji opon o kolejny sezon.
Nokian Seasonproof SUV
W modelu Nokian Seasonproof SUV barki opon zostały opracowane specjalnie do użytku w pojazdach typu SUV, co zwiększa stabilność dzięki podporze bloków bieżnika. Opona oferuje poczucie stabilności i precyzji prowadzenia na zalanych deszczem i zaśnieżonych drogach. Mocnej i ulepszonej strukturze oraz mieszance zoptymalizowanej pod kątem SUV-ów towarzyszy też unikatowa technologia aramidowych ścian bocznych Nokian Tyres.
Sprawdziliśmy: Dlaczego wzmocnione opony w SUV-ie mają sens? TEST opon letnich Nokian Line SUV w BMW X3
Specjalnie wzmocnione aramidowe ściany boczne wraz z solidną konstrukcją opon Nokian Seasonproof SUV zwiększają trwałość i odporność na różne uderzenia, które mogą wystąpić podczas jazdy. Struktura ścian bocznych opon zawiera ekstremalnie mocne włókno aramidowe zwiększające odporność opon na nagłe uderzenia i cięcia, które w przeciwnym razie łatwo zakłóciłyby dalszą podróż. Uszkodzenia takie zwykle wymagają zmiany opony.