Peugeot zaprezentuje we Frankfurcie model 508 RXH. W momencie rynkowej premiery wiosną 2012 roku, czyli rok po debiucie modelu 508, Peugeot 508 RXH będzie prezentowany jako odrębny model gamy samochodów Peugeot pozycjonowanych w wyższym segmencie rynku. W walce o wymagających klientów kluczową rolę odegrają wymiary nadwozia, wyrazista stylistyka, innowacyjna technologia hybrydowa, łącząca silnik wysokoprężny i elektryczny, oraz bogate wyposażenie. Znakiem rozpoznawczym modelu 508 RXH jest charakterystyczna przednia część nadwozia, którą podkreślają poszerzone nadkola, oryginalne światła do jazdy dziennej oraz nowy kolor nadwozia. Wiele uwagi poświęcono również stylistyce wnętrza 508 RXH.
Przeczytaj koniecznie: Seat Exeo. Hiszpańskie Audi A4 B7 po face-liftingu
Dzięki większemu rozstawowi kół, 18-calowym obręczom oraz podwyższonej sylwetce, 508 RXH wyróżnia się proporcjami podkreślającymi terenowe cechy auta. Zastosowanie hybrydowego układu napędowego HYbrid4 pozwoliło na zaoferowanie inteligentnej alternatywy dla konwencjonalnych rozwiązań. 508 RXH jest drugą, po 3008 HYbrid4, konstrukcją Peugeot, która demonstruje zalety wszechstronnej technologii HYbrid4, będącej połączeniem jednostki wysokoprężnej i silnika elektrycznego. Łączna moc 200KM wytwarzana przez jednostkę 2,0 l HDi FAP oraz silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi, zapewnia 508 RXH nowe doświadczenia podczas jazdy. Użytkownik dostaje do dyspozycji cztery tryby pracy układu HYbrid4 (Automatyczny, „Zero Emission Vehicle”, Sport i 4WD). Wszystko to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,0 litrów na 100 kilometrów oraz emisji CO2 wynoszącej 109 g/km.
Patrz także: Citroen C4, silnik 1.6 – CENA, dane techniczne, spalanie, opinie, testy
Drugą nowością Peugeota, która zostanie zaprezentowana we Frankfurcie, będzie model HX1, czyli wielozadaniowy pojazd koncepcyjny o niekonwencjonalnej stylistyce nadwozia i wnętrzu, w którym zasiądzie nawet sześć osób. Auto łączy w sobie wytrzymałą konstrukcję, sportowy charakter, wyrazistą tożsamość stylistyczną marki i niezrównaną wydajność aerodynamiczną. Pasażerom siedzącym w futurystycznej kabinie zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy. Sercem projektu jest rozbudowany system pozwalający na adaptację pojazdu do określonych potrzeb: HX1 może przejść metamorfozę, aby dostosować się do środowiska jazdy, warunków drogowych oraz wymagań podróżujących. Dwie pary drzwi otwieranych w przeciwne strony zapewniają łatwy dostęp do wnętrza HX1. Kabina oferuje pasażerom dużą przestrzeń oraz innowacyjną koncepcję modularną z oryginalnym układem siedzeń „4+2”.
>>> Nowy VW Beetle w Polsce. Cena od 68 900 zł
Hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 299 KM, osiąganej z 2,2-litrowej jednostki wysokoprężnej HDi napędzającej przednie koła oraz silnika elektrycznego zintegrowanego z tylną osią, zapewnia funkcjonalne rozwiązania gwarantowane przez technologię HYbrid4, czyli napęd na cztery koła oraz w pełni elektryczny tryb jazdy przy zwiększonym do 30 kilometrów zasięgu, dzięki funkcji ładowania z gniazdka typu „plug-in”. Wszystko to pozwala na osiągnięcie niskiego średniego zużycia paliwa na poziomie 3,2 l/100 km oraz emisji CO2 zredukowanej do 83 g/km.