Abarth 595 Pista to kolejna nowość w gamie jadowitej (i jednocześnie słodkiej) pięćsetki. Wpisuje się ona pomiędzy odmiany 595 (145 koni) jak i 595 Turismo (165 koni). Moc Pisty to 160 koni, dzięki czemu przyspiesza ona do setki w 7,3 sekundy. Jak to u Abartha, ważna jest nie tylko moc. Wentylowane hamulce mają 284 milimetry średnicy, przygotowano również zawieszenie Koni, a za wrażenia akustyczne odpowiadać będzie wydech Abarth Record Monza (z systemem regulującym głośność).
Zobacz też: Pierwszy polski samochód elektryczny – FSE–01
Pista oznacza po włosku tor – Abarth wyposażył więc auto w system pozwalający poprawić swoje wyniki na Monzie czy Spa-Francorchams poprzez podpowiadanie odpowiedniej linii wyścigowej. Można oczywiście stworzyć swoją trasę i porównywać czasy kolejnych okrążeń.
Pista doczeka się wersji limitowanej 695 XSR Yamaha Limited Edition. Będzie ona oferowana tylko w kolorze szarym. Zmieniono wydech - teraz to konstrukcja Akrapovica i zawiera on elementy wykonane z karbonu. Ten materiał znalazł się też na kierownicy, fotelach Sabelt czy w ramach ozdobników na progach małego Abartha.
Pisaliśmy o: Volkswagen romansuje z Fiatem - możliwa fuzja?
Lecz to nie wszystko. Włoscy specjaliści wzięli też na warsztat Abatha 124, który teraz pojawi się w salonach w odmianie Scorpione. Pod maską mamy silnik 1.4 o mocy 170 koni mechanicznych i wyposażony jest on w wydech Record Monza. Otrzymujemy też mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a inżynierowie pogrzebali dodatkowo przy wspomaganiu układu kierowniczego. Opcjonalnie możemy zdecydować się na sekwencyjną skrzynię automatyczną Esseesse.
Abarth 124 Spider Scorpione będzie oferowany w kolorze czarnym (Nero San Marino 1972) oraz białym (Bianco Turini 1975).