Najnowsze udoskonalenia Mazdy6 zapewniają poprawę jakości niemal każdego detalu w tym flagowym dla marki modelu. Projekt nadwozia jest bardziej elegancki i szlachetny, a we wnętrzu całkowicie zmieniły się fotele i deska rozdzielcza. W kabinie pojawiły się nowe materiały – tapicerka z barwionej na brązowo skóry Nappa, sztuczny zamsz UltraSuede NU w złotym odcieniu oraz wstawki z drewna Sen, często stosowanego do wyrobu bębnów taiko i japońskich mebli. Jednocześnie nowy model wyróżnia zwiększona wydajność układu napędowego SKYACTIV, lepsza dynamika prowadzenia, większa efektywność aerodynamiczna oraz zdecydowanie rozbudowane systemy bezpieczeństwa, takie jak system kamer 360° oraz inteligentny tempomat dostosowujący prędkość do znaków drogowych.
Inne nowości
W Genewie zaprezentowana będzie również Mazda VISION COUPE uznana niedawno za "Najpiękniejszy Samochód Koncepcyjny Roku". Model ten płynie pod prąd typowym założeniom opływowego czterodrzwiowego coupe. Projektanci zrezygnowali z rytmicznego modelowania ruchu, na który kładły nacisk wcześniejsze odsłony stylistyki KODO, wybierając prosty kształt, który pozbawiony zbędnych detali hołduje zasadzie "mniej znaczy więcej".
Zobacz: Udoskonalona Mazda 6. Czy to już klasa premium?
W przypadku nazwy drugiego samochodu koncepcyjnego, słowo "Kai" oznacza pioniera. Kompaktowy hatchback KAI CONCEPT, który stanowi zapowiedź przyszłych modeli marki, będzie kolejną gwiazdą stoiska w Mazdy. Reprezentuje on idealny pojazd napędzany silnikiem spalinowym, umiejętnie łącząc przełomowe rozwiązania techniczne modeli następnej generacji z futurystyczną stylistyką.
Silnik, jakiego jeszcze nie było
Nowym modelom Mazdy w Genewie towarzyszyć będzie ekspozycja silnika SKYACTIV-X. Jest to autorska jednostka Mazdy, odznaczająca się nowatorską metodą spalania, określoną jako SPCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą). SKYACTIV-X to pierwszy na świecie silnik benzynowy wykorzystujący zapłon samoczynny. Technologia SPCCI łączy zapłon iskrowy z tradycyjnego silnika benzynowego, z zasadą zapłonu samoczynnego, właściwą silnikom wysokoprężnym. Korzysta z najlepszych właściwości każdego z nich oferując szeroką skalę użytecznych obrotów i czystość spalin, a jednocześnie natychmiastową reakcję na ruch przepustnicy i niskie zużycie paliwa.