Przedstawiamy na gorąco najnowszą odsłonę Passata. Generacja B8 została zbudowana na modułowej platformie MQB i wyposażono ją w szereg innowacyjnych systemów. Rozstaw osi uległ wydłużeniu o 79 mm i urósł do 2791 mm, co zaprocentowało większą przestrzenią dla pasażerów i zwiększoną pojemnością bagażnika. Ponadto długość mierzy 4767 mm, wysokość 1456 mm, a szerokość 1832 mm. Dzięki użyciu nowoczesnej płyty podłogowej i szerokiemu zastosowaniu aluminium i wysoko wytrzymałej stali, masa własna znacznie spadła, bo Passat jest lżejszy od swojego poprzednika o 85 kilogramów, a inżynierom udało się ograniczyć emisję CO2 o 20 procent.
Sprawdź też: Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DSG - TEST elegata od SuperAuto24.pl
Sylwetka została zaprojektowana tak, by wyglądała spójnie z najnowszymi propozycjami niemieckiej marki. Jest bardziej opadająca linia dachu jak dotychczas, czy sporo zaostrzonych krawędzi na karoserii, podobnie jak w nowym Golfie. Widoczne są takie zabiegi stylistyczne jak LED-owe punkty w reflektorach, szeroki wlot powietrza do silnika, czy nowy kształt lusterek bocznych. Tylne lampy także są diodowe, a końcówki układu wydechowego zgrabnie wkomponowane w zderzak. W kabinie zastosowano jeszcze lepsze materiały wykończeniowe, cyfrowe wskaźniki, czy przede wszystkim nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy.
Przeczytaj: Volkswagen Golf Sportsvan pierwszy TEST: bardziej pakowny i rodzinny - ZDJĘCIA
Pod maską ulokowano silniki spełniające rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6. Chodzi o szeroką gamę jednostek TSI oraz TDI. W planie jest także odmiana hybrydowa plug-in. Wersja ta to połączenie silnika benzynowego 1.4 TSI i elektrycznego o mocy 80 kW, o łącznej mocy systemowej 155 kW/ 211 KM. Podstawowym silnikiem nadal jest 1.4 TSI, ale jego moc wynosi teraz 125 KM, a w mocniejszym wydaniu 150 KM. Kolejne jednostki to 1.8 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI w wydaniu 220 KM i 280 KM. Gama wysokoprężna to: 1.6 TDI 120 KM, 2.0 TDI 150 KM oraz 190 KM. Debiut zalicza bardzo mocny motor 2.0 TDI BiTurbo o mocy 240 KM i 500 Nm, który już w serii połączono z napędem 4MOTION i zautomatyzowaną skrzynią 7-biegową DSG. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji.
Na rynku niemieckim nowy Passat w wersji Limousine został wyceniony na 25,8 tys. euro, a wersja kombi o nazwie Variant na 26,9 tys. euro. Na razie nie znamy jeszcze polskich cen, ale wiadomo, że oficjalnie zostaną podane już w sierpniu. Pojazd trafi do salonów w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Dostępny będzie także dla Passata sportowy pakiet R-Line, zarówno na zewnątrz, jak i do wnętrza.