Ten samochód został zaprojektowany, aby zapewnić zwiększoną zwinność podczas jazdy i efektowniejszą prezencję. Bentley Bentayga S ma bardziej sportowy wygląd zewnętrzny z przyciemnianymi zespołami oświetlenia, błyszczącymi czarnymi akcentami dekoracyjnymi i większym tylnym spojlerem, który zwiększa stabilność aerodynamiczną przy dużej prędkości. Układ wydechowy został nieco inaczej wyeksponowany i przy okazji stał się głośniejszy i tym samym lepiej dopasowany do charakteru auta. Całość stoi na 22-calowych kołach dostępnych w trzech różnych wykończeniach. Standardowe są pomalowane na srebrno, a opcjonalnie pojawiają się w błyszczącej czerni lub w połączeniu czerni i srebra.
Przeczytaj też: Tak szybko do setki jeszcze nie było! Nowy Bentley Continental GT Speed - WIDEO
Sportowa stylistyka jest kontynuowana w kabinie. Siedzenia mają nowy kształt i zostały pokryte Alcantarą z wyszytymi logotypami S na oparciach. Model ten może się również pochwalić unikalnym wykończeniem, podświetlanymi nakładkami progowymi i specjalnym cyfrowym zestawem wskaźników pochodzącym z topowego modelu Bentayga Speed. Wyraźna grafika na tarczy nawiązuje do wysokiej klasy chronografów. Alcantara znalazła się dodatkowo m.in. na kierownicy, dźwigni zmiany biegów i podsufitce. Auto w zależności od potrzeb, będzie dostępne w konfiguracji cztero-, pięcio- lub siedmioosobowej.
Moc generowana jest przez benzynowy 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 550 KM i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor został połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i standardowym napędem na wszystkie koła. Umożliwia to ważącemu 2,5 tony SUV-owi osiągnięcie pierwszej "setki" w 4,5 sekundy oraz pędzenie z maksymalną szybkością dochodzącą do 290 km/h.
Zobacz: Żegnajcie, spalinowe Bentleye. Marka chce być liderem luksusowej elektromobilności
Bentley Bentayga S wyposażony w zawieszenie pneumatyczne dysponuje także aktywnym systemem kontroli przechyłu Bentley Dynamic Ride, który może zareagować w mniej niż sekundę. System wektorowania momentu obrotowego został inaczej skalibrowany, a tryb Sport teraz oferuje jeszcze lepsze wyczucie kierownicy, szybszą reakcję na skręcanie i zmniejszenie przechyłu nadwozia. Auto wciąż pozostaje bardzo funkcjonalne poza asfaltem i potrafi pokonywać brody o głębokości do 500 mm.