Nowe Berlingo zostało zaprojektowane w charakterystycznym, przyciągającym wzrok stylu Citroena. Przód z dwupoziomowym układem reflektorów i oryginalnymi, zaokrąglonymi światłami przeciwmgłowymi, wzbudza już z daleka sympatię. Zachowano podcięty kształt okien na wzór poprzednika, a na boczne poszycia trafiły po raz pierwszy w tym aucie panele Airbump. Możliwości personalizacji są duże dzięki różnym elementom kolorystycznym oraz za sprawą gotowego pakietu XTR, nadającemu Citroenowi wyprawowego styu.
Pojazd zbudowany na platformie EMP2, oferuje jeszcze więcej przestrzeni i modułowości. Łatwiejsze użytkowanie na co dzień jest możliwe dzięki trzem niezależnym i składanym w prosty sposób tylnym siedzeniom, płaskiej podłodze aż do fotela pasażera z przodu, powierzchni ładunkowej o długości 2,70 m i dodatkowym 100 l pojemności bagażnika. Auto można kupić w jednej z dwóch długościach nadwozia M i XL (4,40 m lub 4,75 m), w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi.
Minimalistyczne wnętrze zostało zaprojektowane od nowa. Użytkowanie ułatwi wyjątkowa modułowość dzięki trzem niezależnym tylnym fotelom o jednakowej wielkości, które można złożyć za pomocą prostego przycisku Magic flat umieszczonego w bagażniku. W połączeniu ze składanym przednim fotelem pasażera pozwala to uzyskać całkowicie płaską podłogę i długość ładowania do 2,70 m w nadwoziu M i lub długość 3,05 m w nadwoziu XL. Pojemność bagażnika wynosi 775 l w przypadku nadwozia w rozmiarze M. Dostęp do bagażnika ułatwia otwierane okno i 2-pozycyjna półka.
Pod maską znane turbodoładowane jednostki - benzynowy PureTech 1.2 110 KM, a także wysokoprężny BlueHDi 1.5 w trzech wersjach mocy: 75 KM, 100 KM i 130 KM. W zależności od jednostki, współpracę z silnikiem podejmuje 5- lub 6-biegowa przekładnia manualna lub nowa 8-biegowa automatyczna. Układ jezdny otrzymał komfortowe zawieszenie oraz elektryczne wspomaganie kierownicy poprawiające średnicę skrętu. Zoptymalizowana została masa własna oraz zaimplementowano najnowsze technologie wspomagania prowadzenia.
W Berlingo opcjonalnie teraz można liczyć na kolorowy wyświetlacz przezierny (Head-up Display), tempomat adaptacyjny z funkcją zatrzymania pojazdu, elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania z funkcją Top Rear Vision, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy. W wyposażeniu ponadto pojawia się łączność Connect Navi lub ładowanie bezprzewodowe smartfona.
Citroen Berlingo - polski cennik
* POBIERZ - wyposażenie i CENNIK - Citroen Berlingo 2018
silnik/wersja | Live | Feel | Shine |
Berlingo M | |||
1.2 PureTech 110 KM S&S M6 | 61 900 zł | 68 400 zł | 77 900 zł |
1.5 BlueHDi 75 KM M5 | 64 700 zł | - | - |
1.5 BlueHDi 100 KM M5 | 70 000 zł | 76 500 zł | 86 000 zł |
1.5 BlueHDi 130 KM S&S M6 | 76 800 zł | 83 300 zł | 92 800 zł |
1.5 BlueHDi 130 KM S&S EAT8 | - | 91 300 zł | 100 800 zł |
Berlingo XL | |||
1.2 PureTech 110 KM S&S M6 | 65 900 zł | 72 400 zł | 81 900 zł |
1.5 BlueHDi 75 KM M5 | - | - | - |
1.5 BlueHDi 100 KM M5 | 74 000 zł | 80 500 zł | 90 900 zł |
1.5 BlueHDi 130 KM S&S M6 | 80 800 zł | 87 300 zł | 96 800 zł |
1.5 BlueHDi 130 KM S&S EAT8 | 88 800 zł | 95 300 zł | 104 800 zł |