Nie od dziś wiadomo, że Francuzi tworzą całkiem niezłe rodzinne auta o sporych pojemnościach kabiny. Takim produktem jest nowy Citroen Grand C4 Picasso o kontrowersyjnej stylistyce. Pomimo większych wymiarów wersja Grand ma elementy wyglądu wspólne ze zwykłym C4 Picasso - chodzi m.in. o nietypowy przód z wąskimi reflektorami, panoramiczną przednią szybę, czy przeszklony dach.
Samochód został zbudowany na modułowej platformy EMP2 sprawiło, że rozstaw osi odmiany Grand wzrósł do 2,84 m (największy rozstaw osi w segmencie). Tylne koła zostały przesunięte o 55 mm w tył w stosunku do wersji 5-miejscowej - wszystko po to, by pojazd oferujący 7 osobnych miejsc, umożliwiał łatwe wchodzenie do trzeciego rzędu. Po złożeniu siedzisk i ustawieniu przedniego fotela pasażera w stolik, istnieje możliwość przewozu ładunku o długości 2,75 m
>>> Citroen C4 Aircross: CENA crossovera w POLSCE od 73 900 zł <<<
SILNIKI
Pod maską w gamie jednostek napędowych znajdują się różne warianty benzynowe i wysokoprężne. Silnik HDi o pojemności 1.6-litra generuje 110 KM mocy (w wersji ze skrzynią MCP oznaczenie e-HDI), a mocniejszy 2.0 HDi 150 KM lub 160 KM w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Do benzynowców należy 1.6 VTi 120 KM i 1.6 THP 150 KM. Motory zostały zespolone z 6-biegową skrzynią, lub przekładnią elektronicznie sterowaną manualną MCP (6 biegów) oraz opcjonalnym 6-biegowym automatem.
WYPOSAŻENIE
Do standardowego wyposażenia samochodu należą: ABS, BAS, EBD/ESP, ASR, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, 6 poduszek powietrznych, reflektory przeciwmgłowe, wspomaganie kierownicy o zmiennej sile, centralny zamek sterowany pilotem, szyby przednie i lusterka boczne elektryczne, klimatyzacja manualna dwustrefowa, radio CD MP3 z czterema głośnikami i sterowaniem z kierownicy, komputer pokładowy, regulator prędkości z ogranicznikiem, elektryczny hamulec postojowy, kolumna kierownicy regulowana dwuosiowo, fotel kierowcy regulowany na wysokość, trzy identyczne fotele w drugim rzędzie z mocowaniami ISOFIX, dwa fotele w trzecim rzędzie chowane w podłodze.
CENA w POLSCE
Rozbieżność pomiędzy analogicznymi wersjami wyposażeniowymi i silnikowymi C4 Picasso, a Grand C4 Picasso, wynosi tylko 1 500 zł, co oznacza, że klient, w zależności od potrzeb może wybrać odpowiednią dla siebie wersję. Podstawowa wersja z motorem 1.6 VTi 120 KM jest w promocji do kupienia od 61 400 złotych (po uwzględnieniu promocji oraz dodatkowej premii za pozostawienie samochodu używanego do złomowania lub w rozliczeniu).
silnik/wersja | ATTRACTION | SEDUCTION | EXCLISIVE |
1.6 VTi 120 KM | 78 400 zł | 85 900 zł | - |
1.6 THP 150 MCP | - | - | 104 200 zł |
1.6 HDI 110 KM |
86 000 zł |
93 500 zł |
- |
1.6 e-HDI 110 KM MCP |
- | 97 100 zł |
- |
2.0 HDI 150 KM | - | 99 700 zł |
109 200 zł |
2.0 HDI 150 KM MCP |
- | 105 500 zł |
112 000 zł |
2.0 HDI 160 KM Automat |
- | - |
118 300 zł |
.