Pięciodrzwiowy hatchback będzie 130 milimetrów dłuższy, 30 milimetrów szerszy oraz 20 milimetrów niższy od poprzednika. Honda zrezygnowała z kontynuowania kontrowersyjnej stylistyki nazwanej UFO. Pomimo tego, że auto jest większe, ma być około 16 kilogramów lżejsze od obecnie oferowanej generacji.
Duże zmiany zajdą również w ofercie jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem ma być litrowy motor o mocy około 130 koni mechanicznych połączony z sześciobiegową skrzynią manualną bądź mniej popularną przekładnią CVT. W gamie pojawi się również znany już diesel o pojemności 1.6 litra.
Zobacz też: TEST Honda HR-V 1.6 I-DTEC 120 KM 6MT Executive: mały gigant
Producent nie planuje wprowadzić w najbliższym czasie rozwiązań hybrydowych. Opracowanie samochodu elektrycznego na tej platformie zostało wykluczone.
Honda potwierdziła, że w tej generacji Civica zrezygnowano z kanapy Magic Seats. Nie była ona konieczna z racji większego rozstawu osi. Pojemność bagażnika nie uległa zmianie i ma on wciąż 478 litrów.
Nowa Honda Civic pojawi się na salonie samochodowym w Paryżu.