W motoryzacji od kilku lat panuje moda na downsizing, czyli uzyskiwanie dużej mocy z doładowanego silnika o stosunkowo niewielkiej pojemności. Do marek, które poszły tą drogą dołączył Nissan. W znanym na wielu rynkach modelu Qashqai, japoński producent wymienił silnik diesla o pojemności 2.0 l i mocy 150KM, na wydajniejszą i oszczędniejszą jednostkę 1.6 130KM.
Przeczytaj koniecznie: VW Passat 2.0 TDI kontra Hyundai i40 kombi 1.7 CRDi. Porównanie
Do tej pory w Qasqaiu montowany był silnik wysokoprężny 2.0 dCi rozwijający 150 KM mocy, rodem z Renault. Teraz motor ten ustąpił miejsca nowemu silnikowi o pojemności 1,6 litra i mocy 130 KM i 320 Nm. Podstawową zaletą nowej konstrukcji jest niższy wskaźnik zużycia paliwa. Według danych producenta, Nissan Qashqai 1.6 dCi spala w cyklu mieszanym 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, czyli litr mniej niż odmiana 2.0 dCi.
Patrz także: Mazda CX-5. Debiut już za kilka dni! VIDEO
Emisja CO2 w Qashqaiu z nowym silnikiem zmalała ze 155 do 129 gramów na 1 kilometr. Mimo dobrych wyników zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji, Nissan pracuje już nad nową wersją silnika 1.6, który dzięki systemowi Stop/Start spalać będzie średnio 4,5 l/100 km i emitować 119 g CO2/km.