Dwa nowe samochody DS to hatchbacki zbudowane na bazie wcześniejszego Citroena DS4. Auto po modernizacji teraz wykorzystuje charakterystyczne elementy z logo DS, takie jak eleganckie obręcze kół, bogate wykończenie wnętrza i zmienione detale nadwozia. Najistotniejszą poprawą jest przeprojektowany przód z nową atrapą wlotu powietrza i lampami typu DS LED Vision. Dodatkowa nowość, to odmiana DS4 Crossback. Cechuje ją podwyższone o 30 mm zawieszenie, widoczne osłony na karoserii, relingi dachowe i panoramiczna przednia szyba zapewniająca widoczność 45°.
Cechą wyróżniającą wszystkie modele DS są szerokie możliwości personalizacji. Nowy DS 4 proponuje własną wizję dwukolorowego nadwozia dzięki wyborowi czterech kolorów dachu i spojlerów (czarny Noir Perla Nera, oberżynowy Whisper, granatowy Bleu Virtuel, pomarańczowy Orange Tourmaline) z możliwością połączenia ich z kontrastowymi obudowami lusterek. Oferowane kolory lakieru dachu i pozostałej części nadwozia dają łącznie 38 różnych kombinacji, już z uwzględnieniem 4 nowych kolorów: granatowego Bleu Encre, pomarańczowego Orange tourmaline, grafitowego Gris Artense i czerwonego Rouge Rubis. Ta unikalna w segmencie kompaktowych aut premium oferta daje klientowi możliwość stworzenia swojego własnego samochodu, dostosowanego do jego osobowości i stylu.
Zobacz też: TEST Citroen DS4 1.2 PureTech 130 KM seria specjalna 1955
Ważną innowacją jest zastosowanie nowego systemu multimedialnego, który wyeliminował 12 przełączników z deski rozdzielczej. Kolorowy 7-calowy wyświetlacz dotykowy najnowszej generacji umożliwia łatwy dostęp do wszystkich funkcjonalności pojazdu, a przede wszystkim pozwala na korzystanie z usługi New Mirror Screen (współpracuje z systemami Android oraz iOS).
Nowy DS 4 oraz DS 4 Crossback do napędu wykorzystują gamę turbodoładowanych silników PureTech oraz THP, a także jednostki wysokoprężne z rodziny BlueHDi. 1.2 PureTech połączony z 6-biegową skrzynią manualną dostarcza 130 KM i 230 Nm. Mocniejsza jednostka 1.6 THP o mocy 165 KM i 240 została połączona z 6-biegową skrzynią automatyczną. Benzynowy motor 1.6 THP generuje 210 KM i 285 Nm. Wysokoprężny 1.6 BlueHDi 120 KM i 300 Nm może być połączony ze skrzynią manualną lub automatyczną, podobnie jak 2.0 BlueHDi 150 KM i 370 Nm. Najmocniejszy diesel 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM i 400 Nm pojawi się tylko z 6-biegową skrzynią automatyczną EAT6. Wszystkie jednostki będą wspierane systemem Stary&Stop.
.
DS 4 i DS 4 Crossback - polski CENNIK
.
silnik/wersja | skrzynia biegów | BE CHIC | CROSSBACK BE CHIC |
1.2 PuteTech 130 S&S | manualna 6 | 87 900 zł | 93 900 zł |
1.6 THP 165 S&S EAT6 | automatyczna 6 | 90 900 zł | 105 900 zł |
1.6 THP 210 S&S | manualna 6 | 103 900 zł | - |
1.6 BlueHDI 120 S&S | manualna 6 | 97 900 zł | 103 900 zł |
1.6 BlueHDI 120 S&S EAT6 | automatyczna 6 | 103 900 zł | 109 900 zł |
2.0 BlueHDI 150 S&S | manualna 6 | 104 900 zł | - |
2.0 BlueHDI 180 S&S EAT6 | automatyczna 6 | 114 900 zł | 120 900 zł |