Nowy model w gamie francuskiej marki DS Automobiles jest już dostępny w Polsce! DS 9 - bo tak nazywa się nowa limuzyna - ma wiele wspólnego z nowym Peugeotem 508, który na polskim rynku przyjął się bardzo dobrze. Obydwa samochody bazują na platformie EMP2, a to oznacza, że korzystają z bliźniaczych rozwiązań, opatentowanych przez koncern PSA (od niedawna Stellantis). W kwestii rozmiarów, różnice są natomiast ogromne. Względem sedana spod znaku lwa, awangardowy DS 9 ma o 18 centymetrów dłuższe nadwozie (4934 mm) i większy o 11 cm rozstaw osi (2895 mm). Ponadto auto ma 2079 mm szerokości (z rozłożonymi lusterkami) i jest wysokie na 1460 mm. Pojemność bagażnika to 510 litrów.
Sprawdź: Debiutuje DS 9! Nowy luksusowy sedan z Francji to przebrany Peugeot 508 - WIDEO, GALERIA
Gama silnikowa
Nowy DS 9 jest dostępny w dwóch wersjach - benzynowej (PureTech 225) oraz hybrydowej typu plug-in (E-TENSE 225). Podstawą obu wersji jest 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6-litra, który za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej przenosi cały moment obrotowy na przednią oś. Jak informuje importer, w niedalekiej przyszłości do oferty dołączy 360-konna hybryda typu plug-in wyposażona w napęd na cztery koła. Dostępny na ten moment E-TENSE 225 dysponuje akumulatorem o pojemności 11,9 kWh, który ma pozwolić na przejechanie w trybie w pełni elektrycznym blisko 50 kilometrów.
DS 9 | PureTech 225 | E-TENSE 225 |
---|---|---|
Silnik | benzynowy 1,6-litra | benzynowy 1,6-litra + silnik elektryczny |
Moc | 225 KM i 300 Nm | 225 KM i 360 Nm |
Skrzynia | automatyczna, EAT8 | automatyczna, EAT8 |
Napęd | FWD | FWD |
0-100 km/h | 8,1 s | 8,3 s |
Wyposażenie i cena
Domyślnym wariantem jest DS 9 Performance Line+, który wyróżnia się m.in. chromowanymi elementami na karoserii, czarną osłoną chłodnicy oraz 19-calowymi felgami „Monako”. Wnętrze z kolei zdobią sportowo wyprofilowane fotele obszyte skórą ekologiczną i alcantarą, ozdobione nicią w kolorze karmazynowym i złotym. Więcej eleganckich i jednocześnie rasowych detali znajdziemy na desce rozdzielczej, konsoli środkowej oraz panelach drzwi. Co więcej przyciski umieszczone pod centralnym wyświetlaczem mają kryształowe wykończenie, a wielofunkcyjna kierownica jest obszyta perforowaną skórą. Na liście wyposażenia znajdują się takie elementy jak:
• DS ACTIVE LED VISION - samopoziomujące i skrętne projektory, które w czasie rzeczywistym dostosowują swoją pracę do warunków panujących na drodze;
• Extended Safety Pack - pakiet systemów bezpieczeństwa (Active Safety Break, System kontroli martwego pola, System rozpoznawania znaków drogowych i ograniczeń prędkości, System kontroli uwagi kierowcy)
• Pakiet komfortowych siedzeń tylnych - siedzenia drugiego rzędu składają się w proporcjach 2/3 lub 1/3 i posiadają otwór do przewożenia nart
• Podgrzewanie przednich foteli
Drugi wariant Rivoli+ oferuje dodatkowo - zgodnie z informacjami na stronie producenta - rozszerzoną, 2-strefową klimatyzację automatyczną. Na tym jednak nie koniec, bowiem o ile pierwsza odmiana charakteryzuje się sportowymi smaczkami, tak ta druga luksusowym wykończeniem kabiny. Na desce rozdzielczej oraz fotelach, zamiast alcantary, jest pikowana skóra.
DS 9 - polski cennik
Wersja | Wyposażenie | Cena |
---|---|---|
PureTech 225 | Performance Line+ | od 205 900 zł |
PureTech 225 | Rivoli+ | od 224 900 zł |
E-TENSE 225 | Rivoli+ | od 254 900 zł |