W pełni elektryczny Nissan Leaf powstał już w liczbie ponad 50 000 egzemplarzy. Dobre wyniki sprzedaży spowodowały, ze producent rozpoczyna nowy, mocno powiązany z Europą rozdział historii tego modelu. Samochód został w pełni zintegrowany z europejską gamą produkcyjną Nissana i będzie wytwarzany w fabryce koncernu w Sunderland, w Wielkiej Brytanii.
Leaf nowej generacji został wyposażony w liczne usprawnienia, które nieco ułatwiają życie posiadaczowi. Według producenta dokonano ponad 100 modyfikacji w stosunku do dotychczasowego modelu. Udoskonalenia obejmują technologie zapewniające większy realny zasięg, wyższy poziom zdatności do recyklingu, więcej przestrzeni w kabinie, wyższą efektywność ładowania, lepsze wyposażenie oraz trzy dostępne wersje i większy wybór opcji modelu. Zmiany stylistyczne są subtelne, ale dzięki delikatnemu przestylizowaniu przodu auta, obniżono jego i tak niską sprawność aerodynamiczną. Pojemność bagażnika wzrosła z 330 litrów do 370 l.
>>> Nissan Note 2014 OFICJALNIE przed premierą w Genewie - ZDJĘCIA + WIDEO <<<
Auto jest napędzane nowym, w pełni zintegrowany układ napędowym, który po raz pierwszy zespala ze sobą zespół ładowarki, falownik oraz silnik elektryczny. Jednostka synchroniczna o mocy 80 kW AC zasilana jest przez kompaktowe 48-modułowe akumulatory litowo-jonowe, które są zamontowane pod kabiną w celu obniżenia środka ciężkości. Ma to zapewnić optymalne właściwości jezdne. Ładowarka energii została umieszczona pod pokrywą silnika.
Najważniejszą zmianą jest zwiększony zasięg auta na pełnym ładowaniu. Dotychczas wynosił on 175 km, teraz będzie to 200 km. Ładowanie ze standardowego gniazdka trwa około ośmiu godzin, jednakże dzięki opcjonalnej ładowarce można skrócić ten czas o połowę. Generowane ilości CO2 są zerowe! Brak emisji spalin z układu wydechowego przekłada się na zerową emisję NOx oraz emisji cząstek stałych. Wszystkie te aspekty mają znaczący wpływ na zdrowie.
Nowy Nissan Leaf zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie w połowie 2013 roku.