Fiat Tipo od chwili premiery zdobył serca klientów prywatnych, a także portfele i Excelowe tabelki klientów firmowych. Włoski kompakt jest niedrogi, przestronny i trwały. Fiat odświeża swój bestseller po to, by nie odstawał on od konkurencji, która wcale nie śpi. W przypadku liftingu Tipo można mówić o kilku niespodziankach, jakie przygotował importer.
Sprawdź: Nowy Fiat Tipo Cross. Sprawdź, co oferuje nowy kompaktowy bestseller - SILNIKI, WERSJE, WYPOSAŻENIE
Sprawdzony silnik i dłuższa gwarancja
Pierwszą jest obecność silnika 1.4 95 KM w palecie jednostek napędowych. Sprawdzony motor o prostej konstrukcji miał zostać zastąpiony 3-cylindrową jednostką z turbodoładowaniem, jednak na polskim rynku silnik 1.4 pozostanie w ofercie. To dobra wiadomość dla tych, którzy zamierzają jeździć na LPG. Benzynowe 1.4 świetnie dogaduje się z instalacjami gazowymi.
Drugą zaletą jest znacznie dłuższa, bo 5-letnia gwarancja, która będzie udzielana samochodom po liftingu. To aż o 3 lata dłużej niż wcześniej, a to w przypadku aut "pracujących" niebagatelna zaleta. Tipo jest jedynym modelem w gamie Fiata z tak długim okresem ochrony gwarancyjnej.
Ile kosztuje Fiat Tipo po liftingu?
Za podstawową wersję Fiata Tipo po modernizacji musimy zapłacić 53 472 zł. To kwota, która jest potrzebna, by kupić Tipo Classic w odmianie Sedan z silnikiem 1.4 95 KM pod maską. Wyposażenie, podobnie jak wcześniej, obejmuje klimatyzację, radio z USB i centralny zamek. Jeśli chcielibyśmy mieć Tipo ze 100-konnym silnikiem, trzeba przygotować się na wydatek minimum 58 272 zł.
Hatchback jest nieco lepiej wyposażony od sedana i już w podstawie oferuje asystenta utrzymania pasa ruchu, elektrycznie sterowane lusterka boczne, inteligentny ogranicznik prędkości z systemem rozpoznawania znaków drogowych, a także aktywny przedni grill z otwieranymi klapami. Najtańszy Tipo hatchback z silnikiem 1.4 95 KM to wydatek 58 615 zł.
Fiat Tipo Cross - cena
Nowością w gamie, która ma powalczyć o klientów prywatnych jest Tipo Cross. Bojowo stylizowany, kompaktowy Fiat ma płynąć na fali mody na miejskie crossovery, a to czy mu się powiedzie, zależy w dużej mierze od ceny. Tipo Cross w podstawowej wersji wyposażenia City Cross to wydatek 74 765 zł. Trzeba wziąć jednak pod uwagę, że za tę cenę kupujemy samochód ze 100-konnym silnikiem, elektrycznie sterowanymi szybami przednimi i tylnymi, fotelem pasażera z regulacją wysokości, a także systemem multimedialnym Uconnect, sterowanym z kierownicy. Tipo Cross ma również w standardzie relingi dachowe i światła tylne w technologii LED.
Czy Fiat Tipo po liftingu znów będzie hitem?
Konkurencja nie śpi, ale polski importer zrobił wiele, by oferta była naprawdę atrakcyjna. Choć Fiat z pewnością czuje na plecach oddech nowej Dacii Sandero czy Hyundaia Elantry, Tipo nadal wydaje się być sensownym wyborem i dobrą propozycją dla tych, którzy kupują auto "do pracy".
Fiat Tipo 2021 - polski cennik
silnik/wersja | Sedan | Hatchback | SW |
---|---|---|---|
1.4 95 KM Classic | 53 472 zł | 58 615 zł | - |
1.0 100 KM Tipo | 58 272 zł | 63 365 zł | 69 065 zł |
1.3 Multijet 95 KM Tipo | 65 952 zł | 70 965 zł | 76 665 zł |
1.0 100 KM City Life | 63 365 zł | 69 065 zł | 74 765 zł |
1.3 Multijet 95 KM City Life | 70 965 zł | 76 665 zł | 82 365 zł |
1.6 Multijet 130 KM City Life | 74 765 zł | 80 465 zł | 86 165 zł |
1.0 100 KM Life | 69 065 zł | 74 765 zł | 80 465 zł |
1.6 Multijet 130 KM Life | 80 465 zł | 86 165 zł | 91 865 zł |