Ford Edge pierwszej generacji zadebiutował w Ameryce Północnej w 2007 roku, wprowadzając tym samym nową definicję tradycyjnego SUV-a i ustanawiając nowy segment aut typu crossover. Co ciekawe Edge jest najlepiej sprzedającym się samochodem tego typu w USA, czego potwierdzeniem są rekordowe wyniki sprzedaży osiągnięte w 2013 roku. Model ten poza granicami USA jest oferowany na wybranych rynkach w Ameryce Południowej, Rosji i Azji Wschodniej.
Wraz z nowym modelem drugiej generacji, Ford wkroczy w 2015 roku z modelem Edge na rynki europejskie. Auto to 5-miejscowy model o typowych dla pojazdów Forda właściwościach jezdnych. Według zapowiedzi Amerykanów, auto dzięki udogodnieniom na pokładzie i bogatym systemom bezpieczeństwa, ma konkurować na Starym Kontynencie z modelami segmentu premium. Auto zostało m.in. wyposażone w adaptacyjny układ kierowniczy, który ułatwia manewrowanie i daje dużą przyjemność z prowadzenia. Otrzymał także technologię aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Cancellation) oraz przednią kamerę (Front Split View Camera).
Przeczytaj też: TEST Ford Ka 1.2 Trend+: Niska cena czyni cuda - ZDJĘCIA
Inne gadżety to: tylne pompowane pasy bezpieczeństwa, drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo, czy system wspomagający parkowanie (Active Park Assist). Jest też system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach (Active City Stop), sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy (BLIS), system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, a nawet podgrzewana kierownica oraz podgrzewane i wentylowane przednie fotele.
W Europie Ford Edge będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi o pojemności 2.0-litra w dwóch wersjach do wyboru. Pierwsza o mocy 180 KM i 400 Nm współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Drugi wariant o mocy 210 KM i 450 Nm, połączono z 6-biegową skrzynią automatyczną PowerShift, wyposażoną w dźwigienki do ręcznej zmiany biegów. Inteligentny napęd na wszystkie koła z układem TVC poprawia stabilność na zakrętach.