Ford w grudniu 2012 roku wprowadził do sprzedaży odmłodzoną Fiestę siódmej generacji. Po trzech miesiącach od tej daty przyszła kolej na spełnienie oczekiwań konsumentów o większych aspiracjach. Ford właśnie wprowadza do Polski sportową odmianę oznaczoną symbolem ST. Auto w stosunku do "zwykłej" Fiesty wyróżnia się trapezoidalnym grillem ze wzorem plastra miodu, spoilerami progowymi, masywnym tylnym dyfuzorem oraz dużym spoilerem na tylnej klapie. Stylistykę wnętrza oparto na wyrazistych kontrastach, a elementem najbardziej odcinającym się od całości są fotele RECARO montowane już w standardzie.
SILNIK
Nowy Ford Fiesta ST jak na tak mały wóz, może pochwalić się imponującymi osiągami. Pod maską ulokowano 180-konny silnik EcoBoost o pojemności 1.6-litra. Maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 220 km/h. Spalanie według producenta przy spokojnej jeździe wynosi 5,9 l/100 km, a poziom emisji to 138 gramów CO2 na kilometr.
>>> Ford Fiesta VII 1.4 Duratec - obszerny TEST od SuperAuto24.pl <<<
Auto prowadzi się niezwykle pewnie i przewidywalnie za sprawą zmodyfikowanej wersji układu TVC, poprawiającego stabilność na zakrętach oraz pracującego w trzech trybach układu elektronicznej kontroli stabilności ESC. Zawieszenie obniżono o 15 mm, na wyposażeniu znalazł się nowy układ kierowniczy, zmieniono także część podzespołów układu hamulcowego. Samochód skonstruował zespół Ford Team RS, będący europejskim oddziałem pionu globalnych pojazdów wyczynowych Forda.
CENA w POLSCE
Sportowa odmiana posiada dwie wersje - wariant ST kosztuje 73 500 zł, a bogatszy ST2 to wydatek 78 000 zł. Droższa pozycja cechuje się klimatyzacją automatyczną (zamiast manualnej), fotelami częściowo wykończonymi skórą, kolorowym wyświetlaczem 4,2" zestawu multimedialnego SONY (zamiast graficznego) oraz komputerem pokładowym (w ST dopłata za komputer 200 zł).