Ford Focus - model plasujący się na szczycie listy najchętniej kupowanych aut na świecie, doczekał się faceliftingu. To było tylko kwestią czasu, kiedy auto doceniane przez europejskich klientów, chłonny rynek chiński, czy użytkowników w Stanach Zjednoczonych, zostanie poprawione. Kompakt obecnie wyróżnia się nowocześniejszą stylistyką, o której mówi przede wszystkim przód. Zmieniła się forma grilla, od nowa narysowano zderzak z lampami przeciwmgielnymi oraz reflektory. Tylna część dostała poprawione lampy i zderzak, a w nadkola wpasowano na nowo zaprojektowane obręcze ze stopów lekkich.
Przeczytaj też: Ford Focus ST kombi 2.0 EcoBoost - TEST rodzinnej sportówki od SuperAuto24.pl
Dużo nowego będzie można znaleźć we wnętrzu. Konsola środkowa została widocznie przeprojektowana. Ze szczytu zniknął mały wyświetlacz zestawu multimedialnego, na rzecz dużego dotykowego panelu, co jest znacznym postępem. Czteroramienny wzór kierownicy został zastąpiony trójramiennym wolantem z multimedialnym sterowaniem. Będą też nowe materiały wykończeniowe i opcje wyposażenia.
Focus słynący z bardzo dopracowanego układu jezdnego, otrzyma dodatkowe jednostki napędowe. Według pierwszych informacji paleta silnikowa rozszerzy się o 1.5-litrowe silniki benzynowe i wysokoprężne. Dla sportowego modelu Focus ST również przygotowano poprawki stylistyczne, natomiast za napęd wciąż będzie odpowiadać 2.0-litrowy EcoBoost o mocy 250 KM.
Focus po faceliftingu zadebiutuje oficjalnie w marcu na 84. Salonie Samochodowym w Genewie.