Zacznijmy od tego, co Focus ST dostał na karoserii. Zmiany są raczej kosmetyczne, ale zauważalne. Widać przede wszystkim całkiem nowe węższe reflektory i inaczej wymodelowane nadkola. To pociągnęło za sobą zmodernizowaną maskę, a w zderzaku przemodelowane lampy przeciwmgielne. Do tego sportowy kompakt otrzymał duże 19-calowe obręcze o bardzo ładnym wzorze z seryjnymi oponami marki Michelin.
Ford popracował nad wnętrzem. W konsolę centralną wpasowano teraz 8-calowy ekran dotykowy, współpracujący z systemem Myford Touch. Sama konsola środkowa również została nieco przeprojektowana, gdzie pojawiły się nowe uchwyty na napoje. Kierownica dostała inny kształt ze spłaszczoną podstawą.
Polub SuperAuto24.pl na Facebooku
W kompakcie z dopiskiem ST producent ulepszył zawieszenie oraz układ kierowniczy. Silnik benzynowy to natomiast ten sam 4-cylindrowy motor 2.0 EcoBoost z systemem Start/Stop. Jednostka generuje 250 KM mocy oraz 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,5 sekundy, a maksymalna prędkość samochodu wynosi 247 km/h.
Nowość w ofercie to diesel. Focus ST z wysokoprężnym silnikiem kryje 2.0-litrową jednostkę TDCi, która dostarcza dokładnie 185 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego. Model ten przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy, a maksymalna prędkość dochodzi do 217 km/h. Obiecywane przez producenta średnie spalanie ma wynosić 4,4 l/100 km, a emisja CO2 to 114 g/km.
Auto trafi do oferty jesienią, a pierwsze egzemplarze do klientów pojadą na początku 2015 roku. Tym samym VW Golf GTD zyska groźnego konkurenta.