Od czasu wprowadzenia pod koniec 2016 roku do sprzedaży Forda KA+, firma znalazła na ten model 61 000 nabywców. Teraz klienci chętni na zakup tego atrakcyjnego cenowo auta, mogą się spodziewać znacznie lepiej skonfigurowanych egzemplarzy. Ford KA+ dysponujący miejscem dla pięciu osób i bagażnikiem o pojemności 270 litrów, zyskał sporo ważnych zmian.
Zmiany w wyglądzie
Przede wszystkim ten niewielki pojazd będzie teraz występował pod postacią sprytnego crossovera. Ford KA+ Active cechujący się podwyższonym o 23 mm zawieszeniem, otrzymał kontrastujące z nadwoziem plastikowe osłony. Na dachu pojawiły się relingi, a w nadkola wpasowano dedykowane 15-calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Taki zabieg ma wpłynąć no komfort i wygodę codziennego użytkowania. Poza tym standardowa wersja KA+ także zyskała parę zmian stylistycznych, mających na celu odświeżenie pojazdu.
Zobacz: TEST porównawczy: Dacia Sandero vs. Ford Ka+
Wnętrze KA+ dostało ziarniste wykończenie deski rozdzielczej, kilka chromowanych akcentów wykończeniowych, a także nowe tapicerki z kontrastowymi przeszyciami. Opcjonalnie tak jak do tej pory dostępne będą podgrzewane fotele przednie, automatyczna klimatyzacja i tylne czujniki parkowania.
Więcej technologii
Najmniejszy z Fordów może być teraz wyposażony w zaawansowane systemy i rozwiązania techniczne. Na liście opcji pojawia się system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, wycieraczki z czujnikami deszczu, podgrzewana przednia szyba, czy automatyczne reflektory. SYNC 3 umożliwia kierowcy sterowanie systemem audio i podłączonymi smartfonami za pomocą poleceń głosowych lub 6,5-calowego kolorowego ekranu dotykowego, kompatybilnego z Apple CarPlay oraz z Android Auto™.
Zmiany pod maską
Ford KA+ otrzymał nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 Ti-VCT, który zastąpił 4-cylindrową jednostkę 1.2 Duratec. Motor dostarcza o 10% więcej momentu obrotowego w przedziale 1000-3000 obr./min., co zapewnia zoptymalizowane reakcje silnika w czasie codziennej jazdy, przy jednoczesnym około 4-procentowym zmniejszeniu zużycia paliwa w całym zakresie obrotów. Silnik 1.2 Ti-VCT oferowany będzie w dwóch wariantach mocy - 70 i 85 KM. Ponadto do gamy silnikowej dołącza 4-cylindrowy 1.5-litrowy motor wysokoprężny TDCi o mocy 95 KM, który dysponuje momentem obrotowym 215 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min., pozwalając na bezproblemową jazdę na dłuższych dystansach. Silniki są łączone z nową pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Wyposażenie podstawowe
Wszystkie wersje modelowe KA+ i KA+ Active w wyposażeniu podstawowym zawierają: 6 poduszek powietrznych, elektroniczny system kontroli stabilności, system monitorowania ciśnienia w oponach, elektryczne sterowanie przednich szyb i lusterek zewnętrznych, zamek centralny sterowany pilotem, asystent ruszania pod górę, ogranicznik prędkości oraz system Ford EasyFuel.
Czytaj: TEST Ford Ka+ 1.2 82 KM: przejaw rozsądku
Silnik zaczyna pracę po naciśnięciu przycisku rozruchu, a w odpowiedzi na życzenia klientów, przestrzeń bagażowa jest łatwiej dostępna dzięki przełącznikowi zamontowanemu na drzwiach bagażnika ułatwiającemu jego otwieranie, niezależnie od wygodnej dźwigni otwierania bagażnika dostępnej z fotela kierowcy. Dostępne rozwiązanie Ford MyKey pozwala właścicielowi ustawić maksymalną prędkość i limit głośności systemu audio, a także zapewnić, że funkcje bezpieczeństwa nie zostaną wyłączone, gdy Fordem KA+ będzie jeździł młody i niedoświadczony kierowca.
Seria Active
Ford KA+ Active jest drugim (po Fiesta Active) z nowej serii samochodów oznaczonych takim dopiskiem w naziwe. Modele tej serii charakteryzuje styl inspirowanym SUV-ami, podwyższone zawieszenie i dodatkowe elementy chroniące nadwozie, przy jednoczesnym zachowaniu praktyczności hatchbacków.
Nowe KA+ trafi do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.