Nowa generacja modelu Kuga jest zaprojektowana zupełnie od podstaw i opiera się na globalnej architekturze C2 Forda, która ma zapewniać większą sztywność i niższą masę. Stylistycznie samochód wyraźnie upodobnił się do Focusa i ma bardzo dynamiczną sylwetkę. We wnętrzu, ta sama historia - dużo podobieństw do kompaktowego przeboju, jakim jest Focus. Ekran umieszczony w centralnym punkcie deski rozdzielczej ma 8 cali, a zamiast klasycznych zegarów pojawia się cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 12,3-cala oraz dodatkowe wyświetlanie danych na szybie (wyświetlacz HUD). W wyposażeniu można liczyć na rozbudowane multimedia, wbudowany modem FordPass Connect czy dobrej klasy system audio sygnowany marką B&O Play.
Przeczytaj również: Wielki Ford Explorer już jest w sprzedaży. Polska CENA wersji ST-Line i Platinum
Niespodzianek nie ma również w kwestii systemów wspomagających kierowcę. W samochodzie montowany jest szereg nowinek technologicznych dbających o bezpieczeństwo. Można liczyć m.in. na: system utrzymywania pasa ruchu, asystenta martwego pola, monitorowanie ruchu poprzecznego, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, funkcja rozpoznawania znaków i ograniczeń prędkości, system monitorowania koncentracji kierowcy, system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego oraz wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego.
Ford Kuga trafia do Polski jako hybryda typu plug-in i tzw. „miękka hybryda”. To obecnie najbardziej zelektryfikowany model w palecie Forda. Oferta obejmuje hybrydową wersję Plug-In Hybrid, miękką hybrydę EcoBlue MHEV, a także bardziej tradycyjne układy spalinowe - 1.5 Ecoboost, 1.5 EcoBlue i 2.0 EcoBlue. Topowa hybryda z wtyczką jest połączeniem silnika benzynowego o pojemności 2.5 litra z jednostką elektryczną oraz skrzynią biegów eCVT. Poza napędem na przednią oś można wybrać mocnego 190-konnego diesla z napędem na cztery koła. Standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna, a w opcji z dieslami 1.5 i 2.0 występuje 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
Zobacz również: Spodoba się żonie i sprawdzi się na torze. Ford Focus ST kombi 2.0 EcoBlue 190 KM MT6
Podstawowy Ford Kuga Trend z silnikiem 1.5 Ecoboost 120 KM jest łączony wyłącznie ze skrzynią manualną i napędem na przednią oś. Trzeba za niego zapłacić minimum 104 900 zł. Podstawowy diesel 1.5 EcoBlue 120 KM rozpoczyna się od odmiany Titanium w cenie od 120 030 zł. Wersja z napędem na cztery koła pojawia się dopiero w połączeniu z motorem 2.0 EcoBlue 190 KM i 8-biegowym automatem w cenie od 143 280 zł. Topowa jednostka 2.5 Plug-In Hybrid o mocy 225 KM startuje od 156 900 zł. Pełne specyfikacje wyposażenia poszczególnych wersji prezentujemy w załączonych poniżej plikach PDF.
2020 Ford Kuga - polski cennik
KLIKNIJ i POBIERZ - Ford Kuga - wyposażenie PDF
KLIKNIJ i POBIERZ - Ford Kuga Plug-in Hybrid - wyposażenie PDF
Trend | Titanium | ST-Line | Vignale | |
---|---|---|---|---|
1.5 EcoBoost 120 KM M6 | 104 900 zł | - | - | - |
1.5 EcoBoost 150 KM M6 | 109 400 zł | 116 300 zł | 126 900 zł | 146 300 zł |
2.5 Hybrid 225 KM | - | 156 900 zł | 167 500 zł | 186 900 zł |
1.5 Ecoblue 120 KM M6 | - | 120 030 zł | 130 630 zł | - |
1.5 Ecoblue 120 KM A8 | - | 129 030 zł | 139 630 zł | - |
2.0 Ecoblue 150 KM M6 | - | 126 260 zł | 138 860 zł | - |
2.0 Ecoblue 190 KM A8 AWD | - | 143 280 zł | 153 880 zł | 173 280 zł |