Amerykańscy inżynierowie z zespołu Ford Performance potrafią stworzyć szybką i precyzyjną jak żyletka zabawkę. Jeszcze do niedawna w rodzinie usportowionych modeli figurowała jedynie Fiesta i Focus, jednak po debiucie Pumy, która w stu procentach bazuje na bazie mieszczucha, mogliśmy się spodziewać, że niebawem rodzina się powiększy.
Sprawdź: Charakterny od samego początku. Tak zmieniał się Ford Focus ST przez blisko 20 lat - ZDJĘCIA, WIDEO
I tak też się stało! Niespełna rok po zaprezentowaniu nowego crossovera debiutuje Ford Puma ST, czyli szybki, zwinny i praktyczny crossover, który poza miastem świetnie poradzi sobie także na torze wyścigowym

i
Sportowe oblicze
Z zewnątrz Puma ST nie różni się drastycznie od cywilnych egzemplarzy w wersji ST Line. Nowy wariant odróżnia m.in. lekko przemodelowany przedni zderzak z czarną dokładką oraz większym wlotem powietrza, większy spojler na klapie oraz tylny zderzak ozdobiony czymś na wzór dyfuzora. Poza tym dla odmiany ST zarezerwowano specjalny zielony lakier i 19-calowe felgi, za którymi kryją się czerwone zaciski hamulcowe.
Zobacz: TEST, OPINIA - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost 200 KM 6MT: łobuziara
W kabinie nowej Pumy ST- jak na sportową odmianę Forda przystało - nie mogło zabraknąć kubełkowych foteli Recaro (podgrzewanych), aluminiowego lewarka dźwigni zmiany biegów oraz sportowej, ściętej u dole, mięsistej kierownicy z logotypem ST.

i
Wszystko co potrzebne
Na wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. indukcyjna ładowarka, podgrzewana szyba przednia, czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu, czujnik deszczu, 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego SYNC 3 z obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto.
Przeczytaj także: Ma przedni napęd, ale i tak lata bokiem. Ford Focus ST 2.3 EcoBoost 280 KM 6MT - TEST, OPINIA, WIDEO
Ponadto w cenie samochodu klienci otrzymają możliwość kontroli swojego pojazdu z poziomu aplikacji FordPass Connect, która pozwala na zlokalizowanie pojazdu, sprawdzenie stanu oleju oraz poziomu paliwa czy zdalne zamknięcie i otwarcie auta.

i
Mocna i precyzyjna
Za napęd sportowej Pumy ST odpowiada turbodoładowana, 1,5-litrowa jednostka EcoBoost o mocy 200 KM i 320 Nm maks. momentu obrotowego, który trafia na przednie koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej. Sprint od 0 do 100 km/h według danych katalogowych powinien zająć 6,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.
Nie przegap: Spodoba się żonie i sprawdzi się na torze. Ford Focus ST kombi 2.0 EcoBlue 190 KM MT6 - TEST WIDEO, OPINIA
O fenomenalne wrażenia z jazdy odpowiada sportowy mechanizm różnicowy ze szperą, którego praca jest uzależniona od wybranego trybu jazdy. Ponadto względem Fiesty ST sportowa wersja Pumy ma o 40 proc. twardsze zawieszenie, 25 proc. szybszy układ kierowniczy oraz o 17 proc. skuteczniejsze hamulce. Odpowiadają za to powiększone tarcze hamulcowe (325 mm przód, 271 mm tył) oraz dopracowane zaciski. Auto domyślnie wyjeżdża na wyczynowych oponach Michelin Pilot Sport 4S.

i
Więcej już wkrótce
Na tę chwilę importer nie dzieli się informacjami na temat cen czy terminu pierwszych dostaw. Więcej informacji poznamy najprawdopodobniej już 24 września podczas polskiej prezentacji nowego modelu, z której przygotujemy osobny, szczegółówy materiał.