Amerykańscy inżynierowie z zespołu Ford Performance potrafią stworzyć szybką i precyzyjną jak żyletka zabawkę. Jeszcze do niedawna w rodzinie usportowionych modeli figurowała jedynie Fiesta i Focus, jednak po debiucie Pumy, która w stu procentach bazuje na bazie mieszczucha, mogliśmy się spodziewać, że niebawem rodzina się powiększy.
Sprawdź: Charakterny od samego początku. Tak zmieniał się Ford Focus ST przez blisko 20 lat - ZDJĘCIA, WIDEO
I tak też się stało! Niespełna rok po zaprezentowaniu nowego crossovera debiutuje Ford Puma ST, czyli szybki, zwinny i praktyczny crossover, który poza miastem świetnie poradzi sobie także na torze wyścigowym
Sportowe oblicze
Z zewnątrz Puma ST nie różni się drastycznie od cywilnych egzemplarzy w wersji ST Line. Nowy wariant odróżnia m.in. lekko przemodelowany przedni zderzak z czarną dokładką oraz większym wlotem powietrza, większy spojler na klapie oraz tylny zderzak ozdobiony czymś na wzór dyfuzora. Poza tym dla odmiany ST zarezerwowano specjalny zielony lakier i 19-calowe felgi, za którymi kryją się czerwone zaciski hamulcowe.
Zobacz: TEST, OPINIA - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost 200 KM 6MT: łobuziara
W kabinie nowej Pumy ST- jak na sportową odmianę Forda przystało - nie mogło zabraknąć kubełkowych foteli Recaro (podgrzewanych), aluminiowego lewarka dźwigni zmiany biegów oraz sportowej, ściętej u dole, mięsistej kierownicy z logotypem ST.
Wszystko co potrzebne
Na wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. indukcyjna ładowarka, podgrzewana szyba przednia, czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu, czujnik deszczu, 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego SYNC 3 z obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto.
Przeczytaj także: Ma przedni napęd, ale i tak lata bokiem. Ford Focus ST 2.3 EcoBoost 280 KM 6MT - TEST, OPINIA, WIDEO
Ponadto w cenie samochodu klienci otrzymają możliwość kontroli swojego pojazdu z poziomu aplikacji FordPass Connect, która pozwala na zlokalizowanie pojazdu, sprawdzenie stanu oleju oraz poziomu paliwa czy zdalne zamknięcie i otwarcie auta.
Mocna i precyzyjna
Za napęd sportowej Pumy ST odpowiada turbodoładowana, 1,5-litrowa jednostka EcoBoost o mocy 200 KM i 320 Nm maks. momentu obrotowego, który trafia na przednie koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej. Sprint od 0 do 100 km/h według danych katalogowych powinien zająć 6,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.
Nie przegap: Spodoba się żonie i sprawdzi się na torze. Ford Focus ST kombi 2.0 EcoBlue 190 KM MT6 - TEST WIDEO, OPINIA
O fenomenalne wrażenia z jazdy odpowiada sportowy mechanizm różnicowy ze szperą, którego praca jest uzależniona od wybranego trybu jazdy. Ponadto względem Fiesty ST sportowa wersja Pumy ma o 40 proc. twardsze zawieszenie, 25 proc. szybszy układ kierowniczy oraz o 17 proc. skuteczniejsze hamulce. Odpowiadają za to powiększone tarcze hamulcowe (325 mm przód, 271 mm tył) oraz dopracowane zaciski. Auto domyślnie wyjeżdża na wyczynowych oponach Michelin Pilot Sport 4S.
Więcej już wkrótce
Na tę chwilę importer nie dzieli się informacjami na temat cen czy terminu pierwszych dostaw. Więcej informacji poznamy najprawdopodobniej już 24 września podczas polskiej prezentacji nowego modelu, z której przygotujemy osobny, szczegółówy materiał.