Nowa i wszechstronna wersja europejskiego bestselera w klasie pick-upów napędzana będzie zaawansowanym, 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue z technologią selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), zużywającym o 9% mniej paliwa dzięki połączeniu z nowoczesną, 10-stopniową przekładnią automatyczną. Wysokoprężna jednostka Bi-turbo generuje 213 KM i 500 Nm momentu obrotowego, co pozwala na zwiększyć możliwość przewożenia ładunków i holowania.
Ranger będzie dostępny w wersji z pojedynczą, przedłużoną i podwójną kabiną. Natomiast niezależnie od rodzaju nadwozia, napęd 4x4 znajdzie się w standardzie. Nowy pick-up oferuje użytkownikom korzystającym z samochodu rekreacyjnie nowe urządzenia, które poprawią wygodę podróżowania i własności użytkowe, włączając do zabawy system łączności i rozrywki SYNC 3 Forda i wbudowany modem FordPass Connect.
Ranger jest również pierwszym w swojej klasie, który już w standardzie oferuje układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych, pomagający unikać kolizji lub zmniejszyć ich skutki oraz inteligentny ogranicznik prędkości. Dostępny jest także system wspomagający parkowanie, który uzupełnia istniejącą gamę zaawansowanych rozwiązań, dzięki którym prowadzenie tak potężnego samochodu się mniej stresujące.
Ford Ranger został skonstruowany tak, aby radzić sobie w ekstremalnych warunkach. Pomaga w tym m.in wiodąca w klasie głębokość brodzenia do 800 mm oraz prześwit wynoszący 230 mm. Kąt natarcia wynoszący 29-stopni oraz 21-stopniowy kąt zejścia pozwalają kierowcy czuć się pewnie przy pokonywaniu stromych przeszkód terenowych. Zdolnościom terenowym towarzyszy możliwość uciągu przyczepy o masie do 3500 kg, oraz ładowność do ponad 1250 kg.
Moc i kultura pracy
Nowy silnik Rangera EcoBlue zapewnia podniesione osiągi w połączeniu z obniżonym zużyciu paliwa. Jednostka będzie dostępna w trzech wariantach o różnej mocy. Listę otwiera wariant o mocy 130 KM i 340 Nm. Druga w kolejce jest jednostka o mocy 170 KM i 420 Nm. Trzecia i najmocniejsza to jednostka Bi-turbo o mocy 213 KM i 500 Nm.
Kompaktowe, pojedyncze turbosprężarki dostarczą więcej powietrza przy niskich obrotach, natomiast wersja Bi-turbo charakteryzuje się pracą szeregową przy niższych prędkościach, zwiększając moment obrotowy i szybkość reakcji. Przy wyższych prędkościach obrotowych mniejsza turbosprężarka odpoczywa, a większa zapewnia doładowanie pozwalające na rozwinięcie mocy maksymalnej.
Uzupełnieniem oferty w stosunku do płynnie przełączającej biegi sześciostopniowej przekładni manualnej, jest oferowana dla wersji z silnikami 170 KM i 213 KM najlepsza w klasie, 10-stopniowa przekładnia automatyczna Forda, której własności i trwałość zostały sprawdzone w tak odmiennych zastosowaniach, jak pick-up F-150 i nowy Ford Mustang.
Mocne i nowoczesne linie
Nowoczesna stylizacja Rangera sprawia, że mocno wyróżnia na drodze. W palecie oferowanych lakierów znalazły się nowe kolory premium Diffused Silver i Blue Lightning, a wyższe wersje wyposażeniowe posiadają w standardzie oświetlenie ksenonowe oraz dzienne światła w technologii LED.
Przez wnętrze Rangera przemawia komfort porównywalny z samochodami osobowymi, a już teraz jest dostępne w kolorystyce czarnego hebanu. Modele wyposażone w 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów otrzymały ekskluzywną gałkę dźwigni zmiany biegów. Natomiast luksusowy Ranger Limited otrzymał czarne skórzane siedzenia i 17-calowe koła aluminiowe o oryginalnym wzorze.
Z kolei Wildtrak wyróżnia się sportowo-ekskluzywnym klimatem i urokiem, za który odpowiadają elementy chromowane w połączeniu z ciemną satyną, dekoracyjne listwy wykończone na wysoki połysk oraz siedzenia, częściowo pokryte skórą, z widocznym logo "Wildtrak".
„Nowy Ford Ranger odpowiada na potrzeby współczesnego świata – jest twardy i ma wystarczającą moc, aby ciężko pracować cały tydzień, a w weekend zawieźć właściciela nad jezioro, narty wodne lub dostarczyć quad na trasę terenowej przeprawy"
- opowiada Roelant de Waard, wiceprezydent sprzedaży i marketingu Ford Europe.
Ranger nie bez powodu został uznany za króla pick-upów, ponieważ w 2018 Ford odnotował najlepszy w segmencie wynik sprzedaży, sięgający 51 500 sztuk, co dało wzrost o ponad 15 proc. w stosunku do roku 2017. Natomiast w samej Polsce 2018 rok zamknął się rekordowym wynikiem sprzedaży 911 szt.