Ford Performance nie śpi, bo trzyma kredens pracuje bez wytchnienia. Wygląda na to, że przez ostatnie miesiące, oczkiem w głowie naszej ulubionej dywizji Forda był nowy Ford Ranger Raptor. Pickup, który stanowi połączenie woła roboczego z najprawdziwszym samochodem rajdowym. Wyczynowe zawieszenie, mocny silnik pod maską, zaawansowane tryby jazdy i skuteczny napęd mają zapewnić jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, a każdy, kto jeździł dotychczasowym Rangerem Raptorem wie, że poprawić go, to nie lada sztuka.
Polecany artykuł:
Nowy Ranger Raptor ujrzał światło dzienne
Premiera nowego Forda Rangera Raptora rozwiała wszystkie wątpliwości i pozwoliła odpowiedzieć na ważne pytania. Jakie są najważniejsze nowości? Przede wszystkim - mocniejszy silnik. W zapowiedzi opublikowanej jakiś czas temu mogliśmy usłyszeć dźwięk sześciocylindrowej jednostki, a przypuszczenia (na szczęście) się potwierdziły. Nowy Ranger Raptor będzie miał pod maską benzynowe V6! To jedna z najważniejszych cech, która sprawiła, że samochód jest znacznie szybszy od poprzednika, napędzanego 213-konnym dieslem o pojemności dwóch litrów. Ford chwali się, że Ranger Raptor w nowej odsłonie, na torze szutrowym o długości 10 km jest aż o minutę szybszy od obecnego modelu, a osiągi na luźnej nawierzchni mają być "z ligi hot-hatchy".
Podwozie na nowo
Lepsze osiągi to również zasługa 10-stopniowego automatu, który zyskał szereg poprawek i ulepszeń. Skrzynia biegów ma być jeszcze szybsza i mądrzej dobierać przełożenia. W osiąganiu zawrotnych prędkości z dala od asfaltu ma również pomóc opracowane na nowo zawieszenie. Skok amortyzatorów przygotowanych przez firmę FOX został istotnie zwiększony zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. Nowy Ranger Raptor ma się prowadzić jeszcze lepiej i, podobnie jak poprzednik, jako jeden z niewielu (a może jako jedyny?) seryjnych samochodów pozwala na efektowne skoki. Napęd jest rzecz jasna przenoszony na obie osie, a Ford obiecuje, że w większości trybów jazdy preferowaną osią będzie oś tylna. Możemy również odłączyć przód całkowicie i w pełni polegać na osi tylnej.
Wnętrze nie do poznania
Podobnie jak w "cywilnym" Rangerze, nowy Ranger Raptor ma zupełnie nowe wnętrze, w którym dominuje wielki, pionowo umieszczony ekran. Specjalna wersja ma się wyróżniać pomarańczowymi akcentami i przeszyciami, a także sportowymi fotelami. Mamy nadzieję, że podparcie boczne będzie trzymać ciało kierowcy na miejscu. Mówimy w końcu o samochodzie stworzonym do dynamicznej jazdy w offroadzie.
Co pozostało niezmienione? W przypadku Rangera Raptora, który z pewnością rzadziej będzie wybierany do ciężkiej pracy, parametry takie jak ładowność czy uciąg przyczepy, nie zostały zmienione względem poprzednika. Ford w pełni skupił się na właściwościach jezdnych i wyrazistym stylu quasi wyczynowego pickupa.
Nowy Ranger Raptor - kiedy w sprzedaży?
Na pełne dane techniczne oraz ceny musimy jeszcze poczekać. Kiedy Ford Ranger Raptor 2022 wjedzie do salonów sprzedaży? Auto ma trafić do dealerów jeszcze w tym roku, a przedstawiciele marki na tę chwilę podają informację o "końcówce lata". Możemy więc spodziewać się, że pierwsze samochody zostaną wydane klientom w okolicach sierpnia lub września - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. Ciekawe jest natomiast, że Raptory zawitają do salonów jeszcze przez zwykłymi Rangerami.