Auto jest bardzo podobne do sprzedawanego na rynku chińskim modelu ix25. Creta trafi najpierw na rynek indyjski, gdzie będzie również produkowana, jednak są spore szanse, że w tej formie zadebiutuje również na rynkach europejskich. Miałaby tutaj rywalizować z takimi autami jak Peugeot 2008, Opel Mokka czy Renault Captur.
Czytaj: TEST Hyundai i20 1.2 MPI & Skoda Fabia 1.0 MPI + LPG
Producent deklaruje, że pod maską może pracować jeden z trzech silników: dwóch wysokoprężnych (1.4 CRDI i 1.6 CRDI VGT) lub jednego benzynowego (1.6 GDI). Moc ma trafiać na przednie koła poprzez manualne przekładnie lub w przypadku mocniejszego diesla poprzez opcjonalną skrzynię automatyczną.
Bogato przedstawia się kwestia wyposażenia. Na pokładzie znajdziemy m.in. system multimedialny z 5-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania, 6 poduszek powietrznych czy nawigację satelitarną. Należy zaznaczyć, że nie wszystkie elementy będą wyposażeniem standardowym. Teraz tylko należy czekać na cenniki oraz debiut samochodu w Europie.