Koreańskie obserwacje potrzeb krajów wysokorozwiniętych, z każdym kolejnym współczesnym modelem auta przekuwają się w atrakcyjne produkty. Stylistyczna rewolucja i sposób w jaki wykańczane są dziś samochody marki Hyundai, przestają odbiegać od przyjętych w Europie standardów.
Od pojawienia się pierwszej Elantry ponad 25 lat temu, do dziś sprzedano ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Kompaktowy sedan teraz zmienił się już po raz szósty. Kształty azjatyckiej nowości wysmuklały, a linie oparto o zaostrzenie niektórych elementów nadwozia. Z przodu wykorzystano nowy wzór sześciokątnego grilla i lamp z wbudowanymi LED-owymi pasami do jazdy dziennej. Wygładzony tył z wąskimi lampami wygląda bardziej proporcjonalnie niż wcześniej. Sylwetka nieco urosła, bo auto jest dłuższe o 20 mm, szersze o 25 mm i wyższe o 5 mm. Rozstaw osi mierzący 2700 mm pozostał bez zmian.
Sprawdź: TEST całkiem nowy Hyundai Elantra 1.6 CRDi Style
Wnętrze rywala Volkswagena Jetty czy Toyoty Corolli, to podobnie całkowicie nowy projekt. Deska rozdzielcza ma atrakcyjny i nieprzesadzony kształt. Zastosowano w konsoli duży dotykowy wyświetlacz. Auto wyróżnia się pod względem liczby wiodących w klasie rozwiązań gwarantujących wygodę i bezpieczeństwo. Fotel kierowcy ze zintegrowanym systemem pamięci (IMS) zapewnia maksimum komfortu, a inteligentny bagażnik ułatwia załadunek, otwierając się automatycznie gdy kierowca posiadający kluczyk znajduje się w bliskiej odległości. Hyundai zastosował takie nowoczesne rozwiązania, jak system wykrywania martwego pola (BSD), czy system ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA).
Jednostki napędowe przewidziane dla Polski, do jeden silnik benzynowy i jeden wysokoprężny. Pierwszy wolnossący motor 1.6 litra generujący 128 KM, może być połączony z manualną 6-biegowa skrzynią ręczną lub automatyczną. Turbodiesel o pojemności 1.6 litra i mocy 136 KM jest łączony z 6-biegowym "manualem" lub zautomatyzowaną przekładnią 7DCT.
.
2016 Hyundai Elantra - CENA w Polsce
Podstawowe wyposażenie Elantry w wersji bazowej CLASSIC PLUS obejmuje m.in.: klimatyzację manualną, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, wspomagania układu kierowniczego, komplet elektrycznych szyb, podgrzewane i elektryczne lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami, czujniki parkowania z tyłu, kierownicę i gałkę obszyte skórą, zdalne sterowanie centralnym zamkiem, autoalarm, przednie światła projekcyjne, komputer pokładowy, podłokietnik z przodu i z tyłu, regulowane na wysokość siedzenie kierownicy, radio z CD/MP3, połączenie AUX/USB, czy sterowanie radiem z kierownic.
Nowej Elantry fizycznie nie ma jeszcze w polskich salonach. Auto swój oficjalny debiut w Polsce zaliczy podczas targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show 2016, które rozpoczną się w dniu 31 marca 2016 r.
.
silnik/wersja | CLASSIC PLUS | COMFORT | STYLE | PREMIUM |
1.6 MPI 128 KM 6MT | 67 900 zł | 76 900 zł | 83 400 zł | 89 900 zł |
1.6 MPI (128 KM) 6AT | 72 400 zł | 81 400 zł | 87 900 zł | 94 400 zł |
1.6 CRDI 136 KM 6MT | 79 900 zł | 88 900 zł | 95 400 zł | 101 900 zł |
1.6 CRDI 136 KM 7DCT |
85 900 zł | 94 900 zł | 101 400 zł | 107 900 zł |