Koreańskie obserwacje potrzeb krajów wysokorozwiniętych, z każdym kolejnym współczesnym modelem auta przekuwają się w atrakcyjne produkty. Stylistyczna rewolucja i sposób w jaki wykańczane są dziś samochody marki Hyundai, nie odbiegają od przyjętych w Europie standardów.
Kompaktowy sedan jakim jest Elantra, zmienia się już po raz szósty. Kształty azjatyckiej nowości wysmuklały, a linie oparto o zaostrzenie niektórych elementów nadwozia. Z przodu wykorzystano nowy wzór sześciokątnego grilla i lamp z wbudowanymi LED-owymi pasami do jazdy dziennej. Wygładzony tył z wąskimi lampami wygląda bardziej proporcjonalnie niż wcześniej. Sylwetka nieco urosła, bo auto jest dłuższe o 20 mm, szersze o 25 mm i wyższe o 5 mm. Rozstaw osi mierzący 2700 mm pozostał bez zmian.
Zobacz: TEST Hyundai Elantra 1.6 MPI po liftingu: nieco ekscentryczny
Wnętrze to całkowicie nowy projekt. Deska rozdzielcza ma atrakcyjny i nieprzesadzony kształt. Zastosowano w konsoli duży dotykowy wyświetlacz. Na razie nie znamy jeszcze szczegółów wyposażenia, więc trudno podać, jakie udogodnienia będzie mogło zawierać auto.
Specyfikacja dla Europy nie jest jeszcze znana, ale wiemy już jakie silniki będą oferowane w Korei. gama będzie oparta o turbodiesla o pojemności 1.6 litra i mocy 136 KM. Pierwszą jednostką benzynową będzie wolnossący motor 1.6 litra 132 KM, a drugą mocniejszą wolnossące 2.0 litra 149 KM. Alternatywą dla osób szukających oszczędności podczas jazdy ma być silnik 1.6 litra przystosowany do LPG, generujący 120 KM.