Hyundai i20 nowej generacji jest już dostępny jest jako 5-drzwiowy hatchback w polskich salonach sprzedaży. Najnowszy koreański mieszczuch przyciąga żwawymi i oszczędnymi jednostkami benzynowymi, atrakcyjną stylistyką, bogatym wyposażeniem oraz licznymi systemami bezpieczeństwa.
Większy niż wcześniej
Względem poprzednika nowy zawodnik segmentu B jest o 5 mm dłuższy i 21 mm szerszy, a także ma większy o 10 mm rozstaw osi. Tym samym oferuje więcej przestrzeni i miejsca w bagażniku - od 352 (+23 l) do 1165 l (+123 l) po złożeniu siedzeń.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Wszystkie egzemplarze nowego i20 domyślnie wyposażono w system utrzymywania pasa ruchu asy (LKA), asystenta zapobiegania kolizjom czołowym z wykrywaniem pieszych i samochodów (FCA), asystenta inteligentnego czytania znaków (ISLA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW), system ostrzegający o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA) oraz system monitorowania tylnej kanapy (ROA). Ponadto każda wersja wyposażona jest w 6 poduszek bezpieczeństwa w tym przednie, boczne i kurtynowe, a także system ratunkowy eCall.
Sprawdź: Oto nowy Hyundai i20! Trzecia generacja swoim wyglądem wzbudza kontrowersje
Atrakcyjny i modny
Nowy koreański mieszczuch dostępny jest w 10 kolorach. Nowe lakiery to Intense Blue, Aurora Gray, Brass, Aqua Turquoise. Pozostałe, to Phantom Black, Sleek Silver, Dragon Red i Slate Blue. Wszystkie wyżej lakiery metaliczne i perłowe wymagają dopłaty 1900 zł, natomiast ostatnie dwa (Tomato Red oraz Polar White) są darmowe. Spośród wszystkich odcieni aż 8 łączy się z kontrastowym dachem w kolorze Phantom Black (1500 zł). W efekcie klienci mogą wybierać spośród 18 kombinacji kolorystycznych.
Układy napędowe
Bazowym silnikiem nowego Hyundaia i20 jest 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 MPi, który w porównaniu do podstawowego silnika wcześniejszej generacji generuje o 9 koni mechanicznym więcej. Jednostka dysponująca mocą 84 KM współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. Mocniejszy, turbodoładowany silnik 1.0 T-GDi o mocy 100 KM mechanicznych jest połączony z 6-biegową, inteligentną skrzynią ręczną (iMT) lub dwusprzęgłowym, 7-biegowym automatem.
Wspomagany hybrydą
W ofercie znajduje się także trzeci, turbodoładowany motor o pojemności 1-litra, który współpracuje dodatkowo z 48-woltowym układem hybrydowym. W tym wydaniu 100 KM trafia na przednią oś za pomocą 6-biegowej skrzyni (iMT).
Zobacz: Nowy Hyundai i20 odkrywa wnętrze. Co wiemy już o tym aucie?
Cztery wersje wyposażenia
Classic (od 54 800 zł) - Podstawowa wersja oferuje tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, centralny zamek i immobilizer, światła do jazdy dziennej, przednie szyby elektryczne, klamki i zderzaki w kolorze nadwozia oraz 15” felgi stalowe z kołpakami. Do bazowego wariantu można dokupić klimatyzację manualną za 3 000 zł.
Classic Plus (od 61 000 zł) - W standardzie ma klimatyzację manualną, cyfrowe radio DAB z wyświetlaczem, 4 głośniki, w tym 2 wysokotonowe, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, system Bluetooth, złącze USB w konsoli centralnej, elektrycznie sterowane tylne szyby oraz podgrzewane lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Opcjonalnej można dobrać fabryczne czujniki parkowania w cenie 800 zł.
Przeczytaj także: Tak wygląda Hyundai Kona po liftingu. Sporo nowości, więcej charakteru - GALERIA
Comfort (od 65 500 zł) - Posiada elementy wyposażenia wersji Classic Plus, a ponadto kamerę cofania, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele, światła do jazdy dziennej LED, 16” felgi aluminiowe, dodatkowe wyciszenie maski, podświetlane lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych oraz skórzane wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Bogate wyposażenie z zakresu multimediów i łączności obejmuje system multimedialny z 8" kolorowym ekranem dotykowym, bezprzewodową integrację z Android Auto i Apple Car Play, cyfrowe zegary z wyświetlaczem 10,25”, kamerę cofanie oraz system audio wyposażony w 6 głośników.
Premium (od 81 900 zł) - Topowa wersja oferuje dodatkowo klimatyzację automatyczną, bezkluczykowy dostęp, system podążania na pasie ruchu (LFA), czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, elektrycznie składane lusterka, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów, złącze USB dla pasażerów z tyłu oraz podgrzewane tylne fotele. Najdroższy wariant charakteryzuje się 17-calowymi felgami aluminiowymi, zaciemnionymi szybami bocznymi, czarną osłoną chłodnicy, chromowanymi listwami, oświetleniem nastrojowym, reflektorami LED z funkcją doświetlania zakrętów oraz LED-owymi światłami przeciwmgielnymi z przodu i z tyłu.
Hyundai i20 - pełny polski cennik
Silnik/Wersja | Classic | Classic Plus | Comfort | Premium |
---|---|---|---|---|
1.2 MPI 5MT (84 KM) | 54 800 zł | 61 000 zł | 66 500 zł | - |
1.0 T-GDI 6MT (100 KM) | - | 67 400 zł | 72 900 zł | 81 900 zł |
1.0 T-GDI 7DCT (100 KM) | - | 72 700 zł | 78 200 zł | |
1.0 T-GDI 6iMT 48V (100 KM) | - | 71 100 zł | 76 600 zł | - |
1.0 T-GDI 7DCT 48V (100 KM) | - | 75 300 zł | 80 800 zł | - |