Hyundai Kona od momentu premiery sprzedał się w Europie w ilości 230 000 egzemplarzy. Pojazd doczekał się liftingu po niespełna trzech latach produkcji i jest już dostępny w polskich salonach koreańskiej marki. Zmiany designu są mocno zauważalne, a zupełną nowością jest odmiana wyposażenia N Line. Ulepszona została gama jednostek napędowych, a rozbudowane systemy łączności i funkcje poprawiające wygodę zapewniają jeszcze bardziej komfortowe doznania podczas podróży.
Przeczytaj również: Benzyna, hybryda, elektryk. To samo nadwozie, ale ogromne różnice w prowadzeniu! Energy Mix Arval 2020
Pod maską pojawiają się turbodoładowane silniki benzynowe 1.0 T-GDI 120 KM oraz 1.6 T-GDI 198 KM. Bazowy silnik 1.0 jest łączony z 6-biegową skrzynią manualną (6MT), a także po raz pierwszy z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Nowa jednostka 1.6 rozwija teraz moc 198 koni mechanicznych czyli o 21 KM więcej od poprzednika i pozwala osiągnąć „setkę” w 7,7 s. Silnik ten standardowo łączony jest ze skrzynią 7DCT i napędem na przednią oś, a w opcji pojawia się napęd na cztery koła. Emisję CO2 nowych silników obniżono od 10 do 18%, natomiast zużycie paliwa w zależności od silnika jest niższe od 0,5 do 1,5 litra. Uzupełnienie gamy stanowi napęd hybrydowy z silnikiem 1.6 GDI o mocy 105 KM połączonym z 44-konnym silnikiem elektrycznym (moc systemowa 141 KM) i 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową (6DCT). W odróżnieniu od poprzedniego modelu nie ma już w ofercie silnika zasilanego olejem napędowym.
Zmiany we wnętrzu
We wnętrzu na pierwszy rzut oka nie zmieniło się zbyt wiele. Ulepszeń jednak nie brakuje - pojawił się nowy system multimedialny i cyfrowe zegary. Wprawne oko zauważy również nowe dekory, a po zmroku docenimy podświetlenie nastrojowe. Nie zabrakło również nowych materiałów i wzorów wykończenia. Gama dostępnym tapicerek obejmuje czarny materiał, z wzorem w pepitkę, tkaninę z elementami w kolorze czarnym i szarym oraz perforowaną skórę w kolorze czarnym, beżowym lub khaki. Wisienką na torcie jest obsługa bezprzewodowa Android Auto i Apple CarPlay.
Odmłodzona Kona dostępna jest w pięciu wersjach wyposażenia – Classic Plus, Comfort, Style, Premium i N Line. Okres ochrony gwarancyjnej oraz bezpłatnej usługi assistance wynosi 5 lat bez limitu kilometrów.
CENY PROMOCYJNE i WYPOSAŻENIE
Wszystkie podane ceny są cenami promocyjnymi i uwzględniają upust na samochód wynoszący 6000 złotych.
Hyundai Kona Classic Plus z silnikiem 1.0 T-GDI 6MT 2WD 120 KM kosztuje 73 900 zł. W porównaniu do poprzednika bazowe wyposażenie zostało wzbogacone o takie elementy jak: system multimedialny z 8” ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i bezprzewodową łącznością Apple Car Play i Android Auto, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych, podążanie na pasie ruchu (LFA), system monitorowania tylnej kanapy (RSA), system ratunkowy eCall. Ponadto na pokładzie wersji Classic Plus znajduje się klimatyzacja manualna, tempomat, asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa, światła do jazdy dziennej LED, sterowanie radiem na kierownicy, system Bluetooth z obsługą komend głosowych, gniazdo 12V oraz port USB w konsoli centralnej.
Wersja Comfort kosztuje od 80 200 zł. Dopłaty 7000 zł wymaga skrzynia 7DCT. Silnik 1.6 T-GDI startuje od 96 200 zł, a wariant 4WD wymaga dopłaty 7000 zł. Wyposażenie wersji Comfort zawiera elementy wersji Classic Plus oraz dodatkowo: felgi aluminiowe 16” (dla 1.6 T-GDI felgi aluminiowe 17”), klimatyzacja automatyczna z automatycznego funkcją odparowywania szyb, reflektory projekcyjne halogenowe, tylne czujniki parkowania, złącze USB dla pasażerów z tyłu oraz kieszenie w przednich fotelach. Dla wersji Comfort przewidziano również dwa pakiety. Pakiet Winter zawierający podgrzewane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę wyceniono na 1100 zł. Natomiast pakiet Navi, w którego skład wchodzi system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, nawigacją fabryczną i systemem Bluelink oraz system Premium Audio KRELL z głośnikami wysokotonowymi, głośnikiem centralnym oraz wzmacniaczem kosztuje 4500 zł.
Wersja Style kosztuje od 88 400 zł. Wyposażenie zawiera: cyfrowe zegary z 10,25” kolorowym wyświetlaczem, reflektory LED, światła tylne LED, szyby tylne przyciemniane, bezkluczykowy dostęp, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik deszczu, przednie czujniki parkowania, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, fotel pasażera z regulacją wysokości, podświetlane uchwyty na napoje oraz podgrzewaną kierownicę i podgrzewane fotele. Do wersji Style można dokupić pakiet Navi za 4500 zł oraz pakiet Tech za 6500 zł. W skład pakietu Tech wchodzi wyświetlacz Head-up, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, elektrycznie składane lusterka, asystent monitorowania martwego pola (BCA) oraz system FCA z wykrywaniem rowerzystów.
Wersja Premium kosztuje od 117 400 zł (wyłącznie silnik 1.6 T-GDI). Wyposażenia zawiera elementy wersji Style oraz pakietów Tech i Navi, a ponadto: inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW), asystenta jazdy autostradowej (HDA), fotele przednie sterowane elektrycznie, fotele tylne podgrzewane, Felgi aluminiowe 18”, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów. Wersja Premium umożliwia dokupienie elektrycznie sterowanego okna dachowego za 5000 zł oraz pakietu Leather również za 5000 zł. W skład pakietu Leather wchodzą wentylowane przednie fotele oraz tapicerka skórzana.
Uzupełnieniem oferty jest wersja N Line kosztująca od 112 400 zł (wyłącznie silnik 1.6 T-GDI). N Line wyróżnia się innymi nastawami układu kierowniczego i zawieszenia, a także licznymi sportowo stylizowanymi elementami wyglądu, takimi jak nadkola w kolorze nadwozia, dedykowane zderzaki N Line, felgi aluminiowe 18” z dedykowanym wzorem czy elementy wnętrza z czerwonymi akcentami.
Hyundai Kona Hybrid to koszt: wersja Comfort 100 500 zł, wersja Style 108 500 zł, wersja Premium 122 500 zł.