Hyundai Santa Fe to najdłużej obecny na rynku SUV koreańskiej marki Hyundai. Pojawił się 20 lat temu, a w Europie sprzedawany jest od 2001 roku. Ten pojazd segmentu D został doceniony za przestronność, komfort, dobre wyposażenie oraz funkcjonalny design kabiny. Ten przestronny i komfortowy pojazd teraz oferuje jeszcze więcej miejsca dzięki modyfikacji platformy, pomimo zastosowania nowych zelektryfikowanych układów napędowych. Całkowita długość, szerokość i wysokość zostały zwiększone w porównaniu do poprzednika. W wyniku zmiany platformy nowy Santa Fe oferuje dodatkowe 3 cm przestrzeni na nogi w drugim rzędzie i dodatkowe 4 cm przestrzeni na nogi w trzecim rzędzie. Powiększeniu uległa także pojemność bagażnika.
Nowe układy napędowe
Auto otrzymało całkowicie nową gamę jednostek napędowych. Znane z poprzednika silniki 2.0 CRDI i 2.2 CRDI, generujące od 185 do 200 koni mechanicznych zostały zastąpione przez napęd hybrydowy i nowy silnik wysokoprężny. Nowe mocniejsze układy napędowe osiągają moc od 202 do 235 koni mechanicznych, a dzięki poprawie wydajności, jednocześnie zużywają mniej paliwa.
Test poprzednika: Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 185 KM 8AT 4WD Platinum: zaskakująco dobry
Hybryda to motor 1.6 T-GDi Smartstream o mocy 180 KM plus silnik elektryczny o mocy 44,2 kW (łączna moc 230 KM i 350 Nm). Za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej moc w zależności od wersji trafia na przednią oś lub wszystkie koła. Wersja z napędem na przód rozpędza się do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Spalanie średnie wynosi od 6,4 do 6,9 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi od 146 do 157 g/km. Wersja z napędem na cztery koła rozpędza się do 100 km/h w 9,1 sekundy i także pojedzie z szybkością maksymalną 187 km/h (spalanie średnie od 6,9 do 7,6 l/100 km). Autem można holować przyczepę o masie do 1650 kilogramów.
Diesel to 2.2-litrowy silnik R4 Smartstream. W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok jest aluminiowy, co spowodowało redukcję masy o 19,5 kg. Moc wynosi 202 KM i 440 Nm i trafia do kół za pośrednictwem nowej 8-biegowej skrzyni DCT. Prędkość maksymalna to 205 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9,2 s (spalanie od 6,7 do 6,9 l/100 km, emisja CO2 na poziomie od 176 do 181 g/km). Dieslem można holować przyczepy o masie 2500 kg (to o 500 kg więcej w stosunku do poprzednika).
Trzy wersje wyposażenia
Premium, Executive i Platinum - nowy Santa Fe występuje w trzech wersjach, które oferowane są z atrakcyjnymi pakietami. Wszystkie wersje standardowo występują w wariancie pięcioosobowym, natomiast wariant siedmioosobowy oferowany jest za dopłatą wynoszącą 5000 złotych, niezależnie od wersji. Wariant 7-osobowy na wyposażeniu posiada ponadto nawiew i panel do sterowania klimatyzacją z tyłu, a także dodatkowy port USB.
Podstawowy Premium już oferuje bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu i łączności. Ceny startują od 165 900 zł. W serii znajdują się: automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujnik deszczu, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, felgi aluminiowe 17”, system Bluetooth z funkcją wybierania głosowego, system dostępu bezkluczykowego, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z 8” kolorowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i łącznością Android Auto i Apple Car Play, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystent podążania na pasie ruchu (LFA), lusterka składane elektrycznie, a także reflektory LED.
Wersja Executive jest dostępna od 193 900 zł. Odmiana ta ma dodatkowo: aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), system kamer 360° (BVM), system monitorowanie tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi (ROA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), tapicerka skórzana, deska rozdzielcza wykończona skórą, oświetlenie nastrojowe, cyfrowe zegary z 12” wyświetlaczem, podgrzewane tylne fotele, ładowarka bezprzewodowa do smartfonów, żaluzje w tylnych drzwiach, asystent kontroli zjazdu (DBC), elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, możliwość wyboru trybu jazdy, przednie czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne z kompasem, reflektory projekcyjne Bi-LED, tylne światła typu LED, asystent świateł drogowych (HBA), oświetlenie powitalne, przyciemniane szyby tylne, chromowane klamki zewnętrzne i osłona chłodnicy, elektrycznie regulowany fotel kierowcy.
Hyundai Santa Fe Platinum został wyceniony od 213 900 zł. Wyposażenie zawiera dodatkowo: system monitorowania poziomu koncentracji uwagi kierowcy (DAW), systemu bezpiecznego wysiadania (SEA), systemu ostrzegani o znakach ograniczenia prędkości (ISLW), asystenta jazdy autostradowej (HDA), gniazdka elektrycznego 220V, samopoziomujące zawieszenie tylnej osi, 19-calowe felgi w hybrydzie lub 20-calowe w dieslu, system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, nawigację GPS, system Premium Audio Krell, inteligentną klapę bagażnika, wyświetlacz Head-Up, fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach i elektrycznie wysuwanym podparciem ud oraz wentylowane fotele przednie.
Hyundai Santa Fe - polski cennik
silnik/wersja | Premium | Executicve | Platinum |
---|---|---|---|
1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD (230 KM) | 165 900 zł | 193 900 zł | 213 900 zł |
1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD (230 KM) | 175 900 zł | 203 900 zł | 223 900 zł |
2.2 CRDI 8DCT 4WD (202 KM) | - | - | 235 900 zł |